شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
هنر هفتم - سینما

حوزه/ منتقد و مستندساز حوزوی تصریح کرد: واقعیت آن است که سیاست های سینمایی در کشور ما چندان در تراز ملی نیست.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرارسیدن 21 شهریورماه ، روز ملی سینما ابراز داشت: متاسفانه ما به جز معدود فیلم های ارزشمند همچون فیلم فاخر محمد رسول الله(ص)، سیاست های سینمایی مان چندان در تراز ملی نیست.

وی افزود: معمولاً با تغییر دولتها عموماً به صورت بنیادی تمام سیاست های سینمایی ما تغییر می یابد و تا حدود زیادی می شود گفت ما سیاست سینمایی به معنای واقعی نداریم و شاهد گذران روزمره سینما هستیم.

این صاحب نظر در امور سینما و تلویزیون بیان داشت: این مساله در حالی است که ما در کشور نیروی عظیم و بااستعداد جوانی داریم که در صورت حمایت از آن ها و سیاست گذاری درست می توانیم بیشترین و بهترین استفاده را از این پتانسیل عظیم داشته باشیم.

وی افزود: البته ما باید مراقب باشیم که این انرژی نسل جوان در مسیر های دیگر به هدر نرود و ما بتوانیم به جایگاه خوبی در حوزه سینما و هنر دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام آتش زر همچنین با تاکید بر این که باید این بی رمقی و کم رمقی را از حوزه سینما دور کنیم، گفت: در مقابل سینمای دینی افرادی مثل مجیدی، سلحشور، میرکریمی ، سینمای افرادی که داعیه دار روشنفکری هستند بیشتر نگاه و رویکرد تاریک و سیاهی دارد که متاسفانه صدای این ها به شدت در کل کشور هم پژواک شده و حتی گاه با حمایت های ویژه و سیاست گذاری های ویژه ترویج می گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha