دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: توسعه و نشر كتاب هاي درسي و مرجع براي حوزويان نسبت به ساير كتاب هاي مرتبط مقدم باشد.

به گزارش خبرگزاري«حوزه» از مشهد، آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد ضمن بازديد از نخستين نمايشگاه كتاب هاي حوزوي در مدرسه علميه عالي نواب، اين اقدام را مثبت ارزيابي كرد و گفت: گاهي وقت ها در دوران طلبگي، آرزوي داشتن يك كتاب را داشتم.

وي افزود: باید كتاب هاي مورد نياز درسي و مرجع نسبت به ساير كتاب هاي مرتبط مقدم باشد و نسبت به توسعه و نشر آن تاكيد شود زيرا اگر طلاب علوم ديني از همان ابتدا به سراغ منابع اصلي بروند، در درس و تحقيقات شان موفق تر خواهند بود.

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان ، با بيان اينكه طلبه بايد كتاب دار باشد و كتابخانه داشته باشد، افزود: هر چند امروزه به سراغ كتاب هاي ديجيتال مي روند اما مسئله بررسي كتاب هاي الكترونيكي به هيچ وجه بركت كتاب ها و مطالعه آن را ندارد و نمي توانيم اين اثر را در كتاب الكترونيكي پيدا كنيم.

وي ابراز داشت: كتاب هاي ديجيتالي تنها براي جستجو مفيد است و هيچگاه دل دادن و دلدادگي به كتاب با آن فراهم نمي شود.

حجت الاسلام علوي آزيز، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان نيز در حاشيه اين نمايشگاه با اشاره به اينكه براي تجهيز كتابخانه هاي مدارس چند نوبت در سال اقدام حمايتي انجام مي شود، گفت: در اين نمايشگاه هم براي اين كار مبلغي اختصاص يافته كه مسئولان مدارس علميه مي توانند به صورت رايگان كتاب هاي مورد نياز كتابخانه مدارس خود را دريافت كنند.

خاطر نشان می شود نخستين نمايشگاه كتاب هاي حوزوي از امروز تا 26 شهريور به همت معاونت آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان در مدرسه علميه عالي نواب با حضور بيش از 15 ناشر آغاز به كار كرده است.

دست يابي به همه كتاب هاي مرتبط با تحصيل و تحقيق حوزويان يكي از ويژگي هاي اين نمايشگاه است كه طلاب و استادان برادر و خواهر مي توانند از ساعت 8 تا 18 از اين نمايشگاه بازديد و در صورت نياز، كتاب هاي مدنظر خود را خريداري كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha