جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد

حوزه/ این محقق حوزوی خطاب به طلاب غیر ایرانی موسسه بنت الهدی گفت: قطع شدن رابطه فرهنگی شما با کشورتان، آسیب بزرگی به خودتان و حوزه علمیه وارد می کند و خسارت بار خواهد بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی بنت الهدی صبح امروز 23 شهریور  با حضور مسئولین و طلاب خواهر این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد، مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان حدیثی از امام جواد(ع) گفت: اعتماد به خدا، قیمت هر چیز گران قیمتی است و نردبان هر جایگاه رفیعی است.

وی افزود: به کسانی که چندین سال از طلبه شدنشان می گذرد و یا استاد حوزه هستند مطالعه کتاب "روضة الکافی" را توصیه می‌کنم که بخشی از آن توصیه امام صادق(ع) به شیعیان در عرصه های اخلاقی و اعتقادی است.

این محقق حوزوی با اشاره به اینکه بعضی از دستورات الهی مطابق میل انسان نیست اظهار داشت: اطاعت و رضایت از خداوند در تصمیمی که به انسان ابلاغ شده وظیفه یک فرد مومن است.

حجت الاسلام زیبایی نژاد خاطر نشان کرد: گاهی صبر در برابر اطاعت از خداوند است و اتصال پیوند مومنان حتی در مواردی که شخص خود مورد ظلم قرار گرفته است، از تاکیدات الهی است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات طلاب غیرایرانی در امور تحصیلی گفت: صبر در برابر غربت بویژه برای شما که از کشورهای دیگر در اینجا مشغول به تحصیل دین هستید، طبق بیان امام صادق(ع) از نشانه های مومن است.

مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعتماد به خداوند که مصلحت ما را در نظر گرفته، با ارزش ترین خصلت افراد مومن است.

حجت الاسلام زیبایی نژاد قرار گرفتن طلاب در معرض حیله های خاص شیطان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دچار شدن به وساوس شیطانی و یا سرد شدن از انجام اعمال عبادی از مسائلی است که طلاب و به طور عام شیعیان دچار آن می شوند و باید از آن به خدا پناه برد.

وی تاکید حضرت عیسی(ع) به تقویت ایمان برای حل مشکلات را از مسائل مهم «انجیل برنابا»خواند و افزود: معتقد بودن به اینکه تدبیر خداوند هرچند در ظاهر علیه ماست، ولی در اصل به صلاح ماست، از نشانه های اصلی یک فرد مومن است و طبق بیان حضرت عیسی(ع) ایمان، شرط قبول عمل صالح است.

این محقق حوزوی سپس خطاب به طلاب غیر ایرانی موسسه بنت الهدی گفت: قطع شدن رابطه فرهنگی شما با کشورتان، آسیب بزرگی به خودتان و حوزه علمیه وارد می کند و واقعا خسارت بار خواهد بود.

حجت الاسلام زیبایی نژاد اظهار داشت: طلاب باید تلاش کنند از طرق مختلف اطلاعات بروزی از کشور خود داشته باشند و حوزه علمیه را در مسیر رسیدن به اندیشه درست در کشور خودشان یاری کنند.

فاصله گرفتن از جامعه به اسم امر به معروف صحیح نیست

وی با اشاره به همبستگی بین طلاب سال های بالا و طلاب جدیدالورودگفت: بعضی از طلبه ها به علت مطالعه مسائل فقهی، بین خود و افرادی که اشتباه و گناهی مرتکب می شوند فاصله می اندازند در صورتی که اجرا شدن امر به معروف و نهی از منکر در هر جامعه ای، نیاز به دوستی و همراهی دارد.

رئیس موسسه مطالعات زن و خانواده در پایان خاطر نشان کرد: طلاب پایه های بالاتر سعی کنند برای طلاب ورودی جدید حلقه های فرهنگی با موضوعات مختلف همچون مسائل کشور خود ایجاد نمایند و مطمئن باشند این حلقه های فرهنگی در آینده تاثیر فراوانی بر جایگاه علمی آنان خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha