یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ غازی یوسف حنیه

حوزه/ امروز شاهد تلاش ابرقدرتها برای ضربه زدن به مسلمانان و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستیم است و این ابرقدرتها به طور جدی ایجاد خشونت و تفرقه را بنام اسلام دنبال می کنند و نتیجه آن گروهای تکفیری و افراطی تربیت شده توسط ابرقدرتها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ غازی یوسف حنینه رئیس جنبش وحدوی در لبنان که به کشور اتیوپی سفر کرده است، در محل رایزنی فرهنگی ایران در آدیسابابا حاضر شد و با آقای احمدی سرپرست رایزنی، دیدار و گفت و گو کرد.

احمدی در این دیدار گفت: براى ما مسلمانها مهم اين است كه شناخت خود را نسبت به اسلام و پيغمبر گرامى اسلام، زياد كنيم. امروز در دنياى اسلام يكى از مشکلات بزرگ، درد تفرقه و جدايى است. محور وحدت عالم اسلام، مى‏تواند وجود مقدّس پيغمبر  باشد. ما مسلمانها هيچ نقطه‏اى را به اين روشنى و به اين جامعيت مثل وجود مقدّس پيغمبر نداريم؛ كه هم مسلمانها به او معتقدند، واين بهترين مركز وحدت است.

وی افزود: علماى اسلام و روشنفكران مسلمان در دنياى اسلام، امروز وظيفه دارند تا آن‏جايى كه می توانند شخصيت نبى‏اكرم و ابعاد عظمت اين وجود بزرگ را براى مسلمانان و غير مسلمانان ترسيم كنند؛ اين امر به اتّحاد امت اسلامى و به خيزشى كه امروز در نسلهاى جوان امت اسلام به سوى اسلام مشاهده مى‏شود، كمك خواهدکرد.

سپس شیخ غازی یوسف حنینه رئیس جنبش وحدوی لبنان  اظهار داشت: از اینکه در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کردم خوشحال هستم  و هم اینک از طرف سومالیایی های اتیوپی به این کشور دعوت شدم و در این مدت سعی کردم در مساجد حضور پیداکنم و با موضوع  وحدت بین مسلمانان سخنرانی کنم.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد تلاش ابرقدرتها برای ضربه زدن به مسلمانان و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستیم است و این ابرقدرتها به طور جدی ایجاد خشونت و تفرقه را بنام اسلام دنبال می کنند و نتیجه آن گروهای تکفیری و افراطی  تربیت شده توسط ابرقدرتها  است . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha