شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حضور رئیس کمیسیون دینی پارلمان اندونزی در بعثه مقام معظم رهبری در مکه

حوزه/ رئيس كميسيون امور ديني، رفاهي و اجتماعي مجلس و رئيس حزب جوانان اندونزي گفت: در حج معناي عميقي نهفته است و بايد پايگاهي براي نمايش وحدت مسلمين باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، دكتر صالح دولاي رئيس كميسيون امور ديني، رفاهي و اجتماعي مجلس و رئيس حزب جوانان اندونزي به همراه شش تن ازاعضاي اين كميسيون باحضور در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفتگو كردند.

در اين ديداركه چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري نيزحضور داشتند اميرالحاج ايران با اشاره به اينكه اندونزي باداشتن بيشترين جمعيت مسلمان جايگاه ويژه اي دارد گفت: حج دوكشور از تجربيات خوبي برخوردارند و علاقمنديم اين دستاوردها مبادله شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت با بيان خدمات ارائه شده به زائرين ايراني دربخش هاي تغذيه ، مسكن ، پزشكي وحمل و نقل افزود: در جمهوري اسلامي ايران نگاه به حج و عمره غير انتفاعي است و حتي‌المقدور هزينه حج به قيمت تمام شده محاسبه مي شود.

وي اضافه كرد: در حوزه امور فرهنگي نيز تاكنون بيش از 1000 عنوان كتاب ، مجله و لوح فشرده براي آموزش حجاج منتشر شده است .

* علاقه‌مند استفاده از تجارب ایران هستیم

در اين ملاقات دكتر صالح دولاي با اشاره به اينكه اندونزي بيشترين تعداد حاجي را در موسم حج دارد به برخي از مشكلات زائران كشورش به ويژه در بخش هاي اسكان و حمل و نقل اشاره كرد و گفت: علاقمنديم كه در حوزه حج به صورت تخصصي‌تر از تجربيات جمهوري اسلامي ايران كه بالاترين سطح خدمات را به زائران خود ارائه مي كند، استفاده كنيم.

اميرالحاج ايران نيزآمادگي بعثه مقام مظم رهبري را براي تشكيل جلسات كارشناسي مشترك جهت تبادل تجربيات و ارائه هر گونه مساعدت براي رفع مشكلات حجاج اندونزي در مكه مكرمه اعلام كرد.

* اگر کار به درستی مدیریت می شد، واقعه جرثقیل اتفاق نمی‌افتاد

دكتر صالح دولاي همچنين به كشته شدن يازده زائر اندونزيايي و زخمي شدن بيش از 40 نفر ديگر در حادثه سقوط جرثقيل در مسجدالحرام اشاره كرد و حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر با دلخراش و دردناك توصيف كردن اين حادثه ، جان باختن زائران اندونزيايي و حجاج ساير كشورها را تسليت گفت .

وي افزود پادشاه عربستان نيز علت حادثه را سهل‌انگاري اعلام كرده است و اين نشان مي‌دهد اگر كار به درستي مديريت مي‌شد ، اين واقعه تلخ اتفاق نمي‌افتاد.

* تبادل نظر درباره مسائل بین المللی جهان اسلام

بر اساس اين گزارش در اين ديدار دو طرف درباره مسايل بين المللي جهان اسلام تبادل نظر و ابراز تمايل كردند كه همكاري هاي بين دو كشور بيشتر شود.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه جنايات تكفيري ها در برخي كشورهاي اسلامي چهره نادرستي از اسلام را منعكس كرده است گفت: همه بايد تلاش كنيم چهره واقعي اسلام در دنيا شناخته شود و راه آن برگزاري محافل علمي و تبادل نظردرباره نقاط مشترك است.

اميرالحاج ايران يكي از ويژگيهاي مسلمانان اندونزي را علاقه به اهل بيت(ع) ذكركرد وافزود قرآن، سنت و اهل بيت بهترين موضوعاتي هستند كه مي‌توانيم پيرامون آن همايشهايي برگزار و نسبت به اتحاد جهان اسلام تاكيد نماييم.

رئيس حزب جوانان اندونزي نيز حج را كنگره بزرگ جهان اسلام توصيف كرد و گفت: درحج معناي عميقي نهفته است و بايد پايگاهي براي نمايش وحدت مسلمين باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha