پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تفاهمنامه کتابخانه های ملی ایران و اندونزی

حوزه/ امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و کتاب خانه ملی جمهوری اندونزی در مراسم سالانه "انتخاب کتاب سال اندونزی" در جاکارتا انجام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، با حضور در برنامه تقدیر و تشکر از برگزیدگان کتاب سال اندونزی(ویژه کودکان و نوجوانان) طبق برنامه از قبل تعیین شده، به نمایندگی از ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی را امضا نمود.

در این مراسم ابتدا خانم دکتر ولمینگ معاون توسعه کتابخانه ملی اندونزی به ارائه گزارش از برگزاری این مراسم پرداخت. او گفت: این مراسم، با عنوان انتخاب کتاب برتر حاصل اجرای قانون شماره 44 سال 1990 با موضوع نقش کتاب در زندگی کودکان، با حضور رئیس کتابخانه ملی اندونزی، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران، نویسندگان اندونزیایی و تولید کنندگان محصولات صوتی و تصویری برگزار می گردد.

وی گفت: همچنین در این مراسم ما شاهد تقدیر از نویسندگان برتر و نیز امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی اندونزی و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

سپس خانم دکتر سولار سیه رئیس کتابخانه ملی اندونزی به ایراد سخن پرداخت. او اظهار داشت: آثار اثار مکتوب و اسناد معتبر، نقش مهمی در شکوفایی یک جامعه پویا دارند. جامعه ای که دارای فرهنگ کتاب خوانی است، جامعه ای با هوش می باشند. تنها در خواندن کتاب توقف نباید کرد. با خواندن بیشتر، کتاب های بیشتری نیز باید تولید شود و امیدوارم این مراسم تشویقی برای نویسندگان باشد تا کتاب هایی با کیفیت بیشتر بنویسند و برای فرزندانمان تا بیشتر کتاب بخوانند.

وی ادامه داد: باعث خوشحالی ما است که چند لحظه دیگر تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی جمهوری اندونزی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، امضا خواهیم نمود. ایران و اندونزی سال ها است که رابطه خوبی دارند و همکاری های زیادی در زمینه های مختلف باهم داشتند. امیدوارم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم یک دیگر را تکمیل کنیم، اطلاعات و تجربیات خود را به یک دیگر منتقل کنیم و منفعت برای یک دیگر داشته باشیم.

این مراسم با ارائه تقدیر و تشکر به نویسندگان کتاب های منتخب ادامه پیدا کرد که شش نویسنده کتاب در این مراسم انتخاب شده اند. سپس نویسندگان، کتاب های خود را به بچه هایی که همراه آنان بودند به عنوان نماد ادامه نسل نویسندگی، هدیه دادند.

سپس با حضور رایزن فرهنگی و سرکار خانم دکتر سری سولارسیه تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ایران و کتابخانه ملی اندونزی، امضا گردید.

ابراهیمیان پس از امضای تفاهم نامه در جمع برگزیدگان کتاب سال و سایر علاقمندان، ابتدا از ظرفیت های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت و سپس اظهار داشت: بنا به نمایندگی از ریاست محترم کتابخانه ملی ایران جناب آقای سید رضا صالحی امیری این تفاهم نامه امضا گردید.

حضور روسای دو کتابخانه به ایران و اندونزی، برگزاری گارگاه تخصصی، برگزاری نمایشگاه های کتاب بخشی از انواع همکاری های دو جانبه بوده است که رایزن فرهنگی به آنها اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha