شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نماز عید قربان در اندونزی

حوزه/ علاوه بر کمک به نیازمندان اندونزیایی، مقداری از گوشت‌های قربانی اهدایی برای پناهجویان روهینگیایی فرستاده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در اندونزی پنجشنبه میلیون‌ها نفر عید قربان را جشن گرفتند. مسجد استقلال شهر جاکارتای اندونزی شاهد برگزاری نماز عید قربان با حضور هزاران نفر از مسلمانان این کشور بود. این مسجد که بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا است ۱۲۰٬۰۰۰ نفر گنجایش دارد. این در حالی  است که  گروهی دیگر از مسلمانان این کشور روز چهارشنبه را عید قربان اعلام کرده بودند.

علاوه بر نماز عید قربان، برگزار کردن مراسم قربانی و اهدای گوشت قربانی به نیازمندان از مهم‌ترین اعمال این عید بزرگ است؛ این در حالی است که مردم اندونزی در ماه‌های اخیر با بالا رفتن چشمگیر قیمت مواد غذایی و مشکلات اقتصادی شدید روبرو بوده‌‌اند و به گفته برخی مقامات محلی امسال نسبت به سال گذشته میزان قربانی‌های اهدا شده به مساجد کمتر بوده است. 

کمک به مسلمانان روهينگيا

حدود هزار مسلمان روهینگیایی در استان آچه اندونزی واقع در سوماترای شمالی پناه داده شده‌اند. اندونزی قبول کرده است که به مدت یک سال به آوارگان روهینگیایی پناه دهد تا وقتی که آنها به کشور دیگری انتقال داده شوند.

علاوه بر کمک به نیازمندان اندونزیایی، مقداری از گوشت‌های قربانی اهدایی برای پناهجویان روهینگیایی فرستاده شده است. رئیس کمیته ملی همبستگی با مردم روهینگیا در این باره گفت: «41 گاو توسط سازمان‌های ملی و بین‌المللی بدین منظور اهدا شده است.» 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha