شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر / دیدار شرکت کنندگان در حلقه‌های صالحین با آیت الله العظمی مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آن چیزی که انقلاب را زنده نگه داشته است روحیه جهاد در جامعه است گفتند: تا این روحیه است دشمنان هرچه تهدید کنند به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با  حلقه‌های نمونه صالحین استان قم که  در مدرسه علمیه  امیر المؤمنین(ع)  برگزارشد، با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)،  اظهارداشتند:بسیجیان نیروهای جان برکف نظام هستند که برای دفاع از جامعه با تمام وجود آمادگی دارند.

ایشان با بیان این که  آن چیزی که انقلاب را زنده نگه داشته است روحیه جهادی در جامعه است  گفتند: تا این روحیه است دشمنان هرچه تهدید  و تلاش کنند به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که  اگرچه دفاع مقدس تمام شده؛ اما نباید روحیه جهادی تعطیل شود تاکید کردند: جوانان باید این روحیه را حفظ کنند،جهاد بسیجیان باید هم در جنبه نظامی و هم در جنبه اعتقادی و علمی باشد و تا  جهاد اعتقادی نباشد جهاد نظامی کافی نیست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  جهاد را  قانون حیات برشمردند یادآور شدند: هر موجود زنده برای حیات باید مشغول جهاد باشد؛ چرا که در اطراف ما عوامل ضد حیات زیاد است و اگر بدن ما در حال جهاد نباشد میکروب‌ها تمام بدن را می‌گیرند.

ایشان با بیان این که در جامعه بشری اگر جهاد از بین برود جامعه متلاشی خواهد شد و  بسیجیان بخشی از نیروی دفاعی جامعه می باشند تصریح کردند: آنچه در جنگ تحمیلی باعث پیروزی رزمندگان ما شد، روحیه جهادی بود، نیروهای مبارز ما به دلیل اعتقاد قوی که داشتند مبارزه را ادامه دادند و بر دشمن بعثی پیروز شدند؛ این اعتقاد قوی با تعلیم و جهاد علمی ممکن می‌شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرازهایی از سخنان گهر بار علی(ع) گفتند: امیرالمومنین (ع)می‌فرمایند،جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند برای اولیای مخصوصش گشوده است و هرکس جهاد را ترک کند خداوند لباس ذلت بر او می‌پوشاند، بنابراین  همین سخن  امیر بیان، برای اهمیت جهاد کافی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha