شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
رونمایی ستون های طلایی ضریح مطهر مرقد امام علی(ع)

حوزه/ ستون های نقره ای ضریح مطهر امام علی(ع) که حدود بیست ستون هستند با ستون های طلایی تبدیل شد که هرکدام از آنها سی کیلوگرم وزن دارد و جنس آنها نیز نقره مخلوط با بیست کیلوگرم طلا می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تولیت آستان مقدس علوی در حضور علما و شیعیان و زائران حرم امیرالمؤمنین(ع) ستون های ضریح مطهر امیرالمؤمنین را رونمایی کرد.

سید نزار هاشم در این رابطه گفت: برای بهینه سازی ضریح مقدس مرقد امام علی علیه السلام ستون های نقره این ضریح را که حدود بیست ستون هستند با ستون های طلایی تبدیل کرده ایم که هرکدام از آنها سی کیلوگرم وزن دارد و جنس آنها نیز نقره مخلوط با بیست کیلوگرم طلا می باشد.

تولیت آستان مقدس علوی افزود: در همین راستا در فضای داخل ضریح مقدس نیز تغییراتی ایجاد کرده ایم که باعث زیباسازی این فضا شده و این اولین طرح زیباسازی ضریح مقدس پس از پنجاه سال گذشته می باشد که اجرای آن بیش از دو هفته طول کشید و پیش از فرا رسیدن عید قربان در حضور علما و فضلای حوزه علمیه همچون آیات و حجج شیخ هادی آل راضی، شیخ باقر ایروانی و گروهی از طلاب و اساتید حوزه علمیه آن را افتتاح کردیم.

آستان مقدس علوی، ضریح مطهر امام علی، ستون های طلایی، سید نزار هاشم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha