شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
طرح صالحین

حوزه/ بستر حلقه هاي صالحين و شاكله آن از حوزه هاي علميه نشأت مي گيرد؛ چرا كه این مهم نمونه ای از كار طلبگي است.

 حجت الاسلام فرزاد سعادت، مسئول تعليم و تربيت و حلقه صالحين سپاه پاسداران ناحيه تويسركان، در گفتگو باخبرنگار «حوزه»، با اشاره به  تاریخچه تشکیل حلقه های صالحين اظهارداشت: مجموعه حلقه صالحين به دستور مقام معظم رهبري در سال 1388 شروع به كار كرد.

وی، با بیان اینکه اين مجموعه با دو هدف تبدیل نظام اسلامي به نظامی تربيتي و همچنین تربيت  انسان كامل کار خود را آغاز کرده، افزود: حلقه صالحين به صورت گروه هاي 15 الی 21 نفره  تشکیل شده  و  به سرپرستی  يك سرگروه آشنا به مباني احكام اسلامي فعالیت می نماید.

به گفته حجت الاسلام سعادت، در اين حلقه ها پيرامون 5 محور اصلي: خواندن قرآن بامعاني، روايات ائمه معصومين(ع)، احكام ومسائل شرعي، بيانات مقام معظم رهبري و خاطرات شهدا فعالیت می شود.

وی، در ادامه در تبیین نقش حوزه وروحانيت در حلقه صالحين گفت: بستر حلقه هاي صالحين و شاكله آن از حوزه هاي علميه نشات مي گيرد چرا كه  این مهم نمونه ای از كار طلبگي است.

مسئول تعليم و تربيت و حلقه صالحين سپاه پاسداران ناحيه تويسركان، در خصوص تاثير حلقه صالحين  بر معضلات فرهنگي و اجتماعي  بیان داشت: حلقه هاي صالحين برنامه‌ای بلند مدت بوده  و در بخش های مختلف فعالیت می‌کند و نتایج آن قطعا در دراز مدت مشخص خواهد شد ، به طور مثال در سال گذشته طرحي را با عنوان مقابله با دجال واره آغاز کردیم که در این طرح، با اشخاصي كه در منزلشان ماهواره داشتند بحث وگفتگو می شد، و اشخاص راقانع ميكردیم كه بيايند و ماهواره خود را تحويل بدهند، اين طرح در سال گذشته اتفاق افتاد ودر كل كشور چند هزار ماهواره و در شهر ما هم صدها ماهواره در بستر حلقه هاي صالحين جمع آوري؛‌اين يكي از آثار حلقه هاي صالحين مي باشد؛ امروز هم  مجموعه حلقه هاي صالحين  در معضلاتی چون شبكه هاي اجتماعي كه بسياري از فرزندان ما درگير آن هستند ورود کرده و سعي  بر اين است مردم و جوانان را از مضرات اين شبكه  كه باعث ایجاد انحرافات می گردد آشنا کنیم.

وی تاکید کرد: تهاجم فرهنگي مسئله اي نيست كه در كوتاه مدت حل وفصل شود، بلكه نیازمند برنامه بلند مدت بوده و هدف ما نیز بر اين استوار است تا جامعه رابه سوي تعليم و تربيت اسلامي سوق دهيم چرا كه هرچه تربيت اسلامي در جامعه گسترش پيدا كند به همان اندازه تهاجم  فرهنگي نيز عقب نشيني خواهد كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلیم IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    انشاءالله موفق باشید.