یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
رئیس مرکز اسلامی راچستر آمریکا

حوزه/ اظهارات جنجالی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مسلمانان، واکنش جامعه مسلمانان این کشور از جمله رئیس مرکز اسلامی راچستر را به دنبال داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رئیس مرکز اسلامی راچستر امریکا، اظهارات اخیر بن کارسون نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد «رئیس جمهور مسلمان» را در راستای جلب توجه رسانه‌ها دانست.

رئیس جمهور آمریکا نباید مسلمان باشد!

بن کارسون روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه NBC گفته بود که رئیس جمهور آمریکا نباید مسلمان باشد و اسلام با قانون اساسی آمریکا ناسازگار است. کارسون این اظهارات ضد اسلامی خود را چند روز پس از آن بیان کرد که «دونالد ترامپ،» دیگر نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، بدلیل اصلاح نکردن اظهارات اسلام‌ستیزانه یکی از حاضران در کمپین‌ تبلیغاتی خود در راچستر که ادعا کرده بود «مشکل امریکا مسلمانان هستند و اوباما هم مسلمان است» مورد انتقاد قرار گرفت.

اظهارات جنجالی؛ راه میانبر برای جلب توجه رسانه ها

سریر فاضلی رئیس مرکز اسلامی شهر راچستر واقع در ايالت نيوهمپشاير امریکا گفت: همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم این کاندیداها در تلاشند به هر نحوی که شده نام و جایگاهی برای خود به دست بیاورند.

او ادامه داد: اظهارات اسلام‌هراسانه برای نامزدهای حاشیه‌ای انتخابات، راه میانبری شده است تا توجه رسانه‌های امریکا را به خود جلب کرده و خود را مطرح کنند. فاضلی معتقد است این مسأله می‌تواند خطرناک باشد زیرا اینگونه اظهارات می‌تواند باعث موجه جلوه داده شدن احساسات ضد مسلمانان در کشور شود، هرچند فقط اقلیت کوچکی از جامعه امریکا با این گونه اظهارات این نامزدها موافقند.

مسلمانان تبلیغات منفی را به فرصت تبلیغی تبدیل کنند

او اما معتقد است که مسلمانان می‌توانند این شرایط منفی را به نفع خود تغییر دهند و از این لحظات به عنوان فرصتی برای آشنا کردن جامعه با واقعیت اسلام استفاده کنند. وی گفت: «این فرصتی برای ماست تا با مردم وارد گفتگو شویم و درباره اسلام با آنها صحبت کنیم - مردمی که در شرایط دیگر مجالی برای گفتگو با آنها نداریم.» برای مثال بعد از حملات یازده سپتامبر که موج شدید رسانه‌ای علیه اسلام را به دنبال داشت از فاضلی برای سخنرانی برای گروه‌ها و کلیساها و پاسخ دادن به سؤالات درباره اسلام دعوت شد که گفتگوهای سازنده‌ای را در پی داشت.

او تأکید کرد مرکز اسلامی راچستر همیشه سعی می‌کند درهایش را برای کسانی که می‌خواهند بیشتر درباره اسلام بدانند باز بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha