پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ شیخ احمد قبلان گفت: صهیونیست ها به خوبی می داند که معرکه اصلی ما با آنها در قدس است نه در دروازه های عراق و سوریه و یمن و لیبی؛ پس نظام های عربی و اسلامی به خود بیایند و متوجه این معرکه باشند و بدانند که قدس نماد اتحاد عربی اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مسلمانان لبنان نماز عید فطر را در مناطق مختلف این کشور برگزار کردند. علمای لبنان در خطبه های پی از نماز عید بر اهمیت وحدت میان مسلمانان و ضرورت ایستادگی در برابر تجاوزات صهیونیست ها به مسجد الاقصی تاکید کردند.

مفتی لبنان: صهیونیست ها می خواهند جنگ ادیان به راه بیندازند

شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان در سخنان خود پس از نماز عید قربان در مسجد محمد الامین در بیروت گفت: شادی انجام تکلیف الهی همانندی ندارد مگر این احساس که ما به مسئولیت بزرگ خود در برابر وحدت پی ببریم و در این شرایط دشوار و حساس متوجه رنج های مسجد الاقصی و قدس و فلسطین و تجاوز صهیونیست ها به این مکان باشیم.

وی افزود: صهیونیست ها تلاش می کنند نوعی جنگ میان ادیان به راه بیندازند. آنها می خواهند فلسطین کشور یهودیان باشد و برای ساختن هیکل مورد نظر خود مسجد الاقصی را تخریب کنند و سخن ما با عرب ها و مسلمانان و مسیحیان و تمام جهان است که ملت فلسطین از دهه سی قرن بیستم کشته می شوند و میلیون ها نفر از آنها آواره و حدود نیم میلیون نفر از آنها کشته شده اند و کلیساها و مساجد زیادی در فلسطین تخریب شده است پس حق دفاعی که قرآن کریم از آن سخن می گوید کجا رفته است؟ تجاوزهای صهیونیست ها به مسجد الاقصی و سایر مقدسات مسلمانان رو به ازدیاد و افراط است و باید برای جلوگیری از آن اقدامی فوری و جدی از سوی دولت های عربی و اسلامی و محافل بین المللی صورت بگیرد.

شیخ احمد قبلان: گریه کردن و بیانیه دادن سودی برای فلسطین ندارد

شیخ احمد قبلان نیز در خطبه های نماز عید گفت: درست است که عید روز شادی و موسم تقویت ارتباط و محبت و همکاری و همدلی است، اما امسال اوضاع جهان اسلام شادی آفرین نیست و شاهد فریاد مسلمانان گرسنه و بیچاره و ناله مادران داغداری هستیم که همچنان از سرنوشت فرزندان خود بی خبرند.

وی از مردم لبنان خواست صفوف خود را متحد کنند و به مطالبه حقوق خود ادامه دهند که مرحله سختی پیش رو است و همه باید از کشیده شدن به فتنه و نا امنی های خیابانی پرهیز کنند و مشکلات را با گفتگوی جدی حل و فصل کنند؛ چراکه لبنان و منطقه و جهان اسلام در خطر است و دشمن صهیونیستی نیز در کمین نشسته تا به ما ضربه بزند و به مقدسات مسلمانان اهانت کند و زمین مسجد الاقصی را با قدم های خود آلوده سازد چون به خوبی می داند که معرکه اصلی ما با آنها در قدس است نه در دروازه های عراق و سوریه و یمن و لیبی. پس نظام های عربی و اسلامی به خود بیایند و بدانند که قدس نماد اتحاد عربی اسلامی است.

این روحانی شیعه لبنانی خاطر گفت: به تمام عرب ها می گویم که بیایید و عرب مسلمان باشید نه عرب جاهلیت و ترور؛ بیایید و عربیت خود را با مسجد الاقصی ثابت کنید نه با پیروی از آمریکا و اروپا؛ چراکه قدس با تمام شرق برابر است و سهل انگاری در مورد قدس سهل انگاری در مورد تمام امت اسلام است و آزادی سازی قدس نیز فقط با مقاومت محقق می شود، همان مقاومتی که می تواند آتش های خود را به قلب تلاویو ارسال کند.

آیت الله قبلان: فساد باید ریشه کن شود

آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز عید در سالن وحدت ملی در مقرّ مجلس اعلای شیعی ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: ما شرایط سخت و دشواری را رد لبنان پشت سر می گذاریم و از مردم و مسئولان لبنان می خواهیم همه در مبارزه با دشمن صهیونیستی و تروریست های تکفیری در یک جبهه قرار بگیرند؛ چراکه صهیونیست ها به دنبال تخریب کامل مسجد الاقصی و ساختن بنای مورد نظر خود در آن هستند و از این رو بر ما واجب است در تمام موضع گیری ها و نظرات خود تجدید نظر کنیم و برای نجات فلسطین و مقدسات اسلام کاری بکنیم.

وی افزود: لبنان نیازمند وحدت کلمه است و برای رسیدن به وحدت باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که منتخب تمام مردم باشد.

شیخ ماهر عبدالرزاق: تنها راه نجات امت اسلام وحدت است

شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش الاصلاح والوحدة در خطبه نماز عید قربان در مسجد برقایل گفت: معنای واقعی عید با اتحاد و همبستگی امت اسلام و برقراری محبت و الفت میان مسلمانان محقق می شود و ما اگر بخواهیم امت خود را در برابر توطئه ها حفظ کنیم، راهی جز وحدت و پیش رو نداریم، زیرا با وحدت می توان در مقابل تمام چالش ها و توطئه های صهیونیست ها و تکفیری ها ایستاد.

وی افزود: تمام اتفاقات و جنگ ها و درگیری ها و فتنه ها و کشتارهای جهان اسلام توطئه ای طراحی شد برای نابودی امت و مسجد الاقصی است و مسلمانان امروز باید همه متوجه و هوشیار باشند که امروز چه بلایی بر سر مسجد الاقصی و قدس و فلسطین می آید؟

شیخ عبدالرزاق در پایان از تمام عقلا و علما و سیاسیون جهان عرب و اسلام خواست برای سرنگونی توطئه صهیونیستی علیه جهان عرب و اسلام کاری بکنند.

شیخ عیلانی: اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم

شیخ حسام العیلانی از روحانیون اهل سنت لبنان در خطبه نماز عید قربان در مسجد الغفران شهر صیدا گفت: این روزها روزهای نزدیک شدن و وحدت و همدلی است که می تواند در تحکیم وحدت مسلمانان مؤثر باشد و چه خوب است که مردم لبنان و امت اسلام در این روز اختلافات سیاسی را کنار بگذارند.

وی افزود: اتفاقات منطقه و موج کشتار و ویرانی و آوارگی مسلمانان ما را بر آن می دارد که به یاد برادران گرفتار خود باشیم و برای کاشتن از دردها و رنج های آنها و مقابله با اندیشه افراطی و تکفیری کاری بکنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha