دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حادثه منا

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برای سعودی‌ها کشتن مردم عادی شده است گفت: کسانی که مردم یمن را اینچنین می‌کشند برای آنها جان انسان‌ها ارزشی ندارد و کشتن مردم امری عادی است.

آیت الله فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت حادثه دردناک منا در مراسم حج گفت: حاجیانی که در مراسم حج شرکت کرده بودند مهمانانی بودند که باید به بهترین شکل پذیرایی می‌شدند، ولی سوء مدیریت سعودی‌ها موجب شد که این اتفاقات دردناک روی دهد.

وی با اشاره به اینکه برای سعودی‌ها کشتن مردم عادی شده است بیان کرد: کسانی که مردم یمن را اینچنین می‌کشند برای آنها جان انسان‌ها ارزشی ندارد و کشتن مردم امری عادی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن بیان می‌کند" اگر یک نفر بی‌گناه کشته شود گویی همه مردم کشته شده‌اند" افزود: متأسفانه آل سعود توجهی به این مسائل نمی‌کند و این مهمانان خیلی راحت کشته شدند.

وی تصریح کرد: کشتن انسان‌ها در یمن و در نقاط دیگر موجب شده است که روحیه کشتن مسلمانان در آنها عادی باشد و جنایت در آنها خیلی عادی تلقی شود و شاید کشتن مسلمانان برای آنها افتخار باشد.

آیت الله فقیهی ابراز داشت: با توجه به جمعیتی که در مشهد و در کربلا جمع می‌شوند و اتفاقی روی نمی‌دهد تعجب آور است که چنین حادثه‌ای در مراسم حج رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: سعودی‌ها تمام توان خود را مشغول کشتن مردم در یمن کرده‌اند و توجهی به داخل ندارند و این حادثه ناشی از سوء مدیریت آنها است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه این فاجعه ممکن است ناشی از کم‌کاری عده‌ای باشد گفت: داعش از همین وهابی‌ها به وجود آمده است و آنها تهدید کرده‌اند که کعبه را با  خاک یکسان می‌کنند و ممکن است داعشی ها بخواهند اینگونه فجایعی را عمداً به وجود آورند تا آبروی اسلام را ببرند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha