یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام غفاری پور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان

حوزه/ مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران استان اصفهان گفت: در دوران دفاع مقدس روحانیت تنها دعوت کننده مردم برای شرکت در جنگ نبودند بلکه آنها پیشگام برای حضور در آن عرصه بوده و همراه و همگام رزمندگان می جنگیدند.

حجت الاسلام غفاری پور، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: انقلاب ما از درون مساجد آغاز شد و تداوم و استمرار آن هم در مساجد و در محراب قرار گرفته است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران استان اصفهان، با بیان اینکه یک ششم جمعیت روحانیون استان اصفهان در دوران دفاع مقدس شهید شدند، تصریح کرد: این تعداد از شهدای روحانی نشان می دهد آنها نقشی بسیار پررنگ در عرصه دفاع مقدس داشته اند.

وی تاکید کرد: بزرگواری روحانیت به صورتی بود که آنها  تنها مردم را تشویق برای دفاع از کشور نمی کردند بلکه اعلام داشتند مردم بیایید با یکدیگر رهسپار جبهه و جنگ شویم بنابراین این امر نشان می دهد روحانیت پیشگام برای رفتن به جنگ بوده است.

حجت الاسلام غفاری پور ، در ادامه با اشاره به اینکه امروز پس از گذراندن آن دوران در جنگ نرم به سر می بریم، گفت:  دشمن از طریق جنگ نرم قصد نفوذ سیاسی و فرهنگی به کشور را دارد.

وی بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نفوذ در این عرصه ها از نفوذ اقتصادی و امنیتی سنگین تر است؛ بنابراین میدان دار این میدان باید روحانیت باشند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران اصفهان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) افزود:  دشمن زمانی که از راه جنگ مسلحانه موفق نباشد از راه جنگ فرهنگی و روانی وارد می شود به طوری که وارد قلب های شما شده تا چیزی را که برایش فداکاری می کردید و برایتان مقدس بود از شما بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت همانطور که انقلاب کردند و در دوران دفاع مقدس حضور داشتند برای حفظ انقلاب و نظام باید در این میدان نیز  شجاعانه وارد شده، فداکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha