یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت‌الاسلام باطنی

حوزه/ جانشین حوزه علمیه اصفهان با بیان این که بیش از ۳ هزار طلبه و روحانی اصفهانی در دوران دفاع مقدس، به جبهه اعزام شدند، گفت: براساس آخرین آمار ۵۷۰ طلبه و روحانی از استان اصفهان در دفاع مقدس شهید شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، شب گذشته در نخستین همایش نمایشی شهدای طلبه، در خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان اظهار کرد:  فضای معنوی گلستان شهدای  که  عطرآگین به پیکر پاک شهیدان  انقلاب  و دفاع مقدس و برخی از اولیای الهی را در خود جای داده، شایسته ترین مکان برای برگزاری این همایش با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای طلبه و روحانی است.

جانشین حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس،  تصریح کرد: در باره دفاع مقدس مطالب و ناگفته های زیادی  باقی مانده و این حقیقت در حالی است که در سال های اخیر بر تاریخ شفاهی تاکیدات فراوانی شده است و متاسفانه بسیاری از حماسه ها، رشادت ها، شجاعت ها و رخدادهای دفاع مقدس بیان نشده که تبیین آن لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: رخدادهای دفاع مقدس از پشت جبهه های  دفاع مقدس و درون شهرها تا سیاه چال ها و زندان های رژِیم بعثی عراق است، این رخداد ها به اندازه ای است که قلم ها و زبان ها  قادر به بیان  همه آن نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به مقاومت وایستادگی بی بدیل ملت ایران در هشت دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: با یک بررسی مختصر از هشت سال دفاع مقدس، عنصری را پیدا خواهیم کرد که  رمز مقاومت، ایستادگی، صبر و پیروزی  ملت ایران برجهان استکبار است و آن چیزی جز  ایمان معنوی و دینی  ملت ایران نبود.

جانشین حوزه علمیه اصفهان افزود: بنیان های اعتقادی، ولایتمداری، گوش به فرمان رهبری و به میدان آوردن آنچه که در توان مردم بود علیه رژِیم متجاوز، از دیگر رموز موفقیت و پیروزی است، در چنین عرصه ای روحانیون در پیشاپیش مردم بودند.

وی با بیان این که بیش از 3 هزار  طلبه و روحانی از استان اصفهان به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند، گفت: براساس آخرین آمار 570 طلبه و روحانی از استان اصفهان در دفاع مقدس شهید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی خاطرنشان کرد: نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس غیر قابل انکار است؛ روحانیت زمانی که باید رسالت طلبگی خود را انجام می داند ومعارف را تبیین می کردند ، در میدان بودند و در زمان های عملیاتنیز د رعرصه پیکار سلاح به دست می گرفتند.

وی افزود: روحانیون در دوران دفاع مقدس شریک غم و شادی رزمندگان اسلام بودند و هر راهی که به دیگران توصیه می کردند، خود پیش قدم بودند؛ بنابراین شهادت کمترین مزد  واجر روحانیون در جبهه های جنگ حق علیه باطل بود.

جانشین حوزه علمیه اصفهان در پایان به حادثه تلخ منا اشاره کرد و گفت: این حادثه در اثر بی تدبیری خاندان سرسپرده آل سعود رقم خورد، اتفاقی که  در اثر خباثت های طولانی  آل سعود، تبدیل به این فاجعه عظیم شد و خانواده های زیادی را داغدار کرد.

 

انتهای پیام 313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha