دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دیدار مدیر حوزه قزوین با معاون هنری، ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شهدای طلبه و روحانی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان، از چاپ کتاب خاطرات اساتید حوزه استان از دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی، در دیدار معاون هنری، ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مجاهدت های رزمنگان در 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: عزت، اقتدار و امنیت نظام اسلامی مرهون رشادت‌ها  و ایثارگری های رزمندگان دلاور در دوران دفاع مقدس است که حماسه‌ای بزرگ و ماندگار رقم زدند و باید آثار آن‌ها جمع‌آوری و حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در بسیاری از عملیات‌ها فرماندهان شجاعی بودند که سن آنها بین 19 تا 25 سال بود و از خود خاطراتی برجای گذاشتند که باید این خاطرات، دست نوشته‌ها و حتی وصیت نامه‌های نورانی شهدا را ثبت و ضبط کرد تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به ب آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان که با جنگ و دفاع مقدس آشنایی کامل ندارند، انتقال دهیم.

*پیشگامی روحانیت در دفاع مقدس

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس تمام اقشار از جمله روحانیت پیشگام بودند و وجود تعداد زیاد شهدای روحانی به خوبی بیان‌کننده آن است که روحانیت همواره در صف اول مبارزه علیه باطل قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: آنچه امروز اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام می دهد، بسیار با اهمیت بوده و امیدواریم با همکاری مشترک حوزه استان و این اداره، کل بانک اطلاعات کاملی از تصاویر، دست نوشته ها، وصیت نامه های، زندگی نامه ها و ... تهیه نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به چاپ کتاب خاطرات اساتید حوزه علمیه اشاره کرد و بیان داشت: نسبت به جمع‌آوری خاطرات اساتید حوزه که در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند، اقدام کرده‌ و تلاش می‌کنیم بخشی از آن تا سال آینده به چاپ برسد.

*شهید روحانی هرسال معرفی می شود

حجت‌الاسلام علاءالدین صفی خانی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه این معاونت در برگزاری کنگره داستان‌نویسی برنامه‌های خوبی را اجرا کرده که در صددیم که ساخت مستند شهدای روحانیت قزوین را آغاز کنیم

وی، جمع‌آوری آثار و عکس‌های شهدای طلبه و روحانی را از دیگر اقدامات حوزه قزوین برشمرد و افزود: این کار به‌صورت کامل انجام نشده و نیازمند همکاری متولیان امر در این حوزه هستیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: از سال آینده، هر سال یک یادواره شهدای روحانیت برگزار و یک شهید روحانی را به‌ عنوان شهید شاخص سال به مردم استان معرفی خواهد شد.

*انعقاد تفاهم نامه

روح الله شریفی، معاون هنری و ادبیات و همچنین ولدی، معاون تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  نیز در این نشست، به ارائه راهکارهای همکاری این اداره کل با حوزه علمیه  پرداختند .

برپایه این گزارش، در این نشست همچنین تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه استان قزوین و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان منعقد گردید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha