یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ارزانی اصفهان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مردم و هیئت‌های مذهبی باید نسبت به نفوذ سنت ها و باورهای اشتباه دینی هوشیار بوده، از موازین واقعی اسلامی محافظت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در ماه محرم از انحرافات و خرافات در مراسم عزاداری ها پرهیز شود؛ بنابراین هیئت ها باید در این خصوص هوشیار باشند.

وی، انقلاب اسلامی را انقلاب مردمی دانست و ادامه داد: حضور هیئت‌های مذهبی سبب شد که انقلاب اسلامی به فرجام و ثمر برسد.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: این هیئت های مذهبی به طور قطع در تداوم و استمرار انقلاب موثر هستند و تاکنون این امر محقق شده است.

وی بیان داشت: برای اینکه آسیب های احتمالی در این هیئت ها برطرف شود، باید مشکلات و موانع  را شناسایی کرده، در رفع آن بکوشیم.

وی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم های عزاداری در ماه محرم، گفت: مشکلات موجود در برخی از مکان های عزاداری حسینی در این ماه  سبب می شود مردم برای شرکت در این مراسم ها دچار مشکل شوند، بنابراین باید در این خصوص نیز تدابیر لازمی اندیشیده شود.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به سخنرانی سخنرانان و مداحان مذهبی، اضافه کرد: همچنین برخی از مطالب، سخنان، اداب و رسوم و سنت هایی که در سال های اخیر توسط برخی از سخنرانان و مداحان مذهبی بیان می شود دینی نبوده، اما متأسفانه در شب ها ایراد می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه این سخنرانی های خلاف باورهای دینی و اسلامی چندسالی است، در مراسم ها و عزاداری ها نفوذ کرده است بنابراین مردم فهیم و هیئت های مذهبی ما باید در این زمینه هوشیار بوده، از موازین دینی محافظت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی ادامه داد: بهترین ناظر در زمینه چگونگی برگزاری عزاداری ها و موازین دینی مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha