پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شهید علمی - استان قزوین

حوزه/همرزم شهید علمی گفت: این شهید والامقام در جبهه و با وجود این که فرمانده دسته بود، نقش تبلیغی و طلبه گی خود را فراموش نکرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت هفته گرامیداشت 8 سال دفاع مقدس، بر آن شدیم تا به معرفی برخی از طلاب و روحانیان شهید استان قزوین بپردازیم. به همین خاطر به سراغ همرزمان شهدای طلاب و روحانی استان قزوین رفتیم تا با آنها در خصوص ویژگی های اخلاقی و خاطراتی که از آن شهدا در ذهن دارند، گفتگو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین صفی خانی همرزم و دوست شهید طلبه، سید باقر علمی بود و در این گفتگو به برخی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار پرداخته است.

وی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی اقشار مختلفی از جامعه به جبهه‌ها رفتند تا نگذارند این خاک مقدس به تصرف دشمن درآید و روحانیان نیز در کنار مردم به دفاع از آرمان های امام(ره) و انقلاب پرداختند.

همرزم شهید علمی به نقش و جایگاه برجسته روحانیت در جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان این که طلبه ها دو وظیفه را در جبهه ها ایفا می کردند، تصریح کرد: زمانی که طلبه‌ها به جبهه اعزام می شدند، عده‌ای از آنها مسایل شرعی و قرآنی را برای رزمندگان بازگو می کردند، عده ای نیز در خط مقدم با دشمنان به مبارزه می پرداختند.

وی با بیان این که از استان قزوین نیز طلبه های زیادی به جبهه ها اعزام شدند و تعدادی هم به شهادت رسیدند، گفت: شهید سید باقر علمی یکی از آن شهدای طلبه بود که به جبهه اعزام و به شهادت رسید و ضروری است یاد و خاطره آن عزیزان همواره گرامی داشته شود، چرا که هم الگوی اخلاق و هم جهاد در راه خدا بودند.

حجت الاسلام صفی خانی در ادامه به برخی از خصوصیات بارز این شهید روحانی پرداخت و افزود: شهید سید باقر علمی در حوزه علمیه یک طلبه موفق و باهوش بود و در جبهه نیز با وجود این که فرمانده دسته بود هرگز نقش تبلیغی خود را فراموش نکرد و همواره رزمندگان را به شرکت در برنامه های مذهبی و فرهنگی تشویق می کرد.

وی ادامه داد: شهید علمی علاوه بر خودسازی، تهذیب نفس و تقوا یکی از روحانیون برجسته و شاخص در حوزه علمیه بود و حتی با این که چند بار هم مجروح شد پس از پایان دوران نقاهت مجدداً به جبهه بازگشت.

این همرزم شهید خاطرنشان کرد: شهید علمی در مدرسه شیخ الاسلام قزوین و در محضر اساتیدی همچون آیت الله موسوی شالی، آیت الله باریک بین و آیت الله شیخ محمد سلیمانی تلمذ نموده و در حوزه علمیه طلبه‌ای باهوش، با زکاوت و منظم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی اذعان داشت: شهید علمی دروس مقدماتی را تا فقه و اصول طی کرد و به محض شروع جنگ تحمیلی به جبهه ها اعزام شد، در دوران آموزشی برای افزایش توانایی رزمی حتی دوره غواصی را نیز گذراند و با دلاوری در مقابل کفر جنگید، تا این که به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha