یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مباحثه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان، انتخاب هم مباحثه خوب را از مهمترین عوامل پیشرفت طلبه عنوان کرد و گفت: طلبه نمونه به مباحثه اهتمام جدی دارد و در انتخاب هم مباحثه ای دقت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، جلسه بررسی و آسیب شناسی تحصیلی طلاب علوم دینی با حضور حجت الاسلام قدوسی، از کرشناسان حوزوی، در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش برگزار شد.

حجت الاسلام قدوسی مشخص کردن هدف برای درس خواندن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب باید به عنوان اوّلین گام هدف درستی برای درس خواندن خود پیدا کنند؛ چرا‌که بهترین هدف، هدفی است که واقع بینانه بوده و رضای خداوند هم در آن دخیل باشد.

این کارشناس حوزوی، بر ضرورت برنامه ریزی واقع گرایانه تاکید و خاطر نشان کرد:  بعد از مشخص شدن هدف از درس، برنامه ریزی خوبی بر مبنای واقعیت زندگی و توانمندی های طلبه صورت گیرد، به گونه ای که بتوان همیشه طبق آن برنامه درس خواند و از درس خواندن لذت برد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، توجه به کیفیت مطالعه را بسیار ضروری خواند و بیان داشت: خوب درس خواندن از ارکان اصلی طلبگی است و همان گونه که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «قسم به کسی که جان محمد در دست اوست وجود یک عالم، برای شیطان، سخت تر از هزار عابد است، زیرا عابد در فکر(اصلاح) خودش است و عالم در اندیشه اصلاح دیگران».

وی در پایان، دوست و هم مباحثه خوب را از مهمترین عوامل پیشرفت طلبه عنوان کرد و گفت: طلبه نمونه به مباحثه اهتمام جدی دارد و در انتخاب دوست و هم مباحثه ای دقت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha