یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 آمارهای ضد و نقیض در مورد حاجیان مفقود مصری

حوزه/ هیچ کدام از مسئولان حج مصر، تا کنون به خود جرات نداده تا در مورد سرنوشت حاجیان مفقود شده مصری از مسئولان عربستان سؤالی کند تا جایی که بازماندگان و بستگان مفقودان مصری به این نتیجه رسیده اند که در صفحات شبکه های اجتماعی به دنبال گمشده های خود بگردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رسانه های مصری، سؤالی که پس از حادثه منا در جهان عرب و اسلام مطرح شد این است که چرا تا کنون اسامی و آمار دقیق مفقودان این حادثه اعلام نمی شود و علت این بحرانی که برای شهدا و بازماندگان این حادثه پیش آمده چیست و چرا مقامات عربستان با سفارت کشورهای دیگر در این زمینه همکاری و هماهنگی ندارند؟

بی توجهی مسئولان حج مصر به حاجیان مفقود شده

اینها پرسش هایی است که تا کنون پاسخی برای آنها وجود ندارد و مقامات مصر هم تا کنون فقط به ارسال پیام های متعدد تسلیت به مقامات عربستان اکتفا کرده اند و هیچ کدام از آنها تا کنون به خود جرات نداده در مورد سرنوشت حاجیان مفقود شده مصری از مسئولان عربستان سؤالی کند تا جایی که بازماندگان و بستگان مفقودان مصری به این نتیجه رسیده اند در صفحات شبکه های اجتماعی به دنبال گمشده های خود بگردند چون چاره دیگری ندارند.

اختلاف فاحش آمار اوقاف مصر با واقعیت

در این میان وزیر اوقاف مصر تعداد گمشده های مصری را 120 نفر اعلام کرده در حالی که به نظر می رسد این آمار دقیق نبوده و با واقعیت فاصله زیادی داشته باشد؛ چرا که در صفحات شبکه های اجتماعی متعلق به مهاجران مصری ساکن عربستان، آمار مفقودان مصری بیش از 1000 نفر اعلام شده و این با ادعای مختار جمعه وزیر اوقاف مصر متفاوت می باشد.

خانواده های مفقودان به شبکه های اجتماعی پناه برده اند

از طرفی با وجود اینکه مسئولان عربستان اعلام کرده اند یک خط تلفنی ارتباط مستقیم برای ارتباط با خانواده های مفقودان ایجاد شده، اما باز هم تعداد زیادی از خانواده های قربانیان اعلام کرده اند که این خط تماس فایده ای ندارد و ضعف عملکرد مسئولان سفارتخانه ها و همچنین مسئولان رسمی عربستان باعث شده بستگان قربانیان این حادثه به فکر راه حل دیگری برای مشکل خود باشند و خودشان نام و تصاویر مفقودان را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

خانواده های مفقودان مصری حتی یک هاشتاگ در فضای مجازی با عنوان مفقودان منا (مفقودين_منی_2015) ایجاد کرده اند و تصاویر مفقودان و طریق ارتباط با بستگان آنها را در این هاشتاگ منتشر کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha