یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
قربانیان منا

حوزه/ آسوشیتدپرس گزارشی از آمار اعلام شده قربانیان منا توسط مقامات رسمی هجده کشور جمع‌آوری و اعلام کرد تعداد واقعی قربانیان حداقل ششصد نفر بیشتر از آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط عربستان سعودی است و این آمار با صرف نظر از آمار مفقودان این فاجعه می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» با گذشت دو هفته از فاجعه مرگبار منا، هنوز آمار واقعی کشته‌شدگان این حادثه توسط دولت سعودی اعلام نشده است و وضعیت صدها تن از حاجیان خانه خدا هم که در این حادثه مفقود شده‌اند هنوز نامعلوم است. در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی از آمار اعلام شده توسط مقامات رسمی هجده کشور جمع‌آوری نموده و اعلام کرده است که تعداد واقعی کشته‌شدگان حداقل ششصد نفر بیشتر از آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط حکومت عربستان سعودی است.

به گزارش آسوشیتدپرس تعداد کشته‌شدگان حادثه منا که مرگ آنها تا روز پنجشنبه 16 مهر توسط مقامات رسمی کشورهای متبوع تأیید شده است 1364 نفر است. این در حالی است که طبق اعلام منابع رسمی هنوز وضعیت صدها نفر از حج‌گزاران کشورهای مختلف که در این حادثه مفقود شده‌اند نامشخص است و تعداد کشته‌شدگان همچنان در حال افزایش است. با این همه، دولت عربستان سعودی تعداد قربانیان این حادثه را 769 نفر اعلام کرده است و همچنان از پذیرفتن ابعاد واقعی این فاجعه انسانی خودداری می‌کند.

تا کنون آمار تأیید شده از کشته‌شدگان حادثه منا به تفکیک کشورها بدین صورت بوده است:

ایران 465، مصر 148، اندونزی 120، پاکستان 89، هند 81، مالی 70، نیجریه 64، بنگلادش 63، سنگال 54، کامرون 42، اتیوپی 31، مراکش 27، الجزایر 25، غنا 12، چاد 11، کنیا 8، ترکیه 3.

از سوی دیگر در دو هفته گذشته مقامات کشورهای مختلف که هنوز صدها مفقود در این حادثه دارند اعلام کرده‌اند که شواهد نشان‌ از بالاتر بودن تعداد واقعی کشته‌شدگان حادثه منا از آمار اعلام شده دارد. از جمله مقامات هند و اندونزی اعلام کردند که در جریان پی‌گیری‌هایشان  برای یافتن مفقودین، به آنها بیش از 2000 عکس از کشته‌شدگان حادثه منا نشان داده شده است.

به این ترتیب  متأسفانه به نظر می‌رسد آمار کشته‌شدگان حادثه امسال منا به آمار مرگبارترین حادثه تاریخ حج که 25 سال پیش رخ داد و در آن 1426 نفر کشته شدند نزدیک تر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha