شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر بتوانیم در فضای حقیقی گام صحیح برداریم و به شناسایی زبان مشترک بپردازیم و استخراج کنیم قطعا جای نگرانی نخواهد بود.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، با بیان اینکه فضای که مجازی نامیده می شود، حقیقتا یک فضای حقیقی است و ما هرگز از آن به عنوان مجازی یاد نکردیم، اظهارداشتند: در هر جا که امکان اندیشه و نقل فکر است آن مکان حقیقی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که غربی ها بیشترین استفاده را از این فضا برده اند  اظهار داشتند: غربی ها اگر چه از ما در این عرصه پیشی گرفته اند؛ ولی جای نگرانی نیست، زیرا ما هم می توانیم با بهره گیری از علوم حقیقی این جایگاه را آن خود کنیم.

ایشان افزودند: هدف غرب از دست یابی به علم و تکنولوژی تنها برای سلطه طلبی بوده و دلیل این مطب  کشتن 70 میلیون انسان استکه در دو جنگ جهانی اتفاق افتاد و این حرکت های آنها چیز تازه ای نیست.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: غربی ها آمدند علوم مختلف را از مسلمان گرفتند و گرنه آنها چیزی از خود نداشتند و یک جانی بیش نبودند و تنها  به کشتن  و غارت فکر می کردند.

 این مرجع تقلید ادامه دادند: اسلام و علم حقیقی چیزی است که مسلمانان دارند؛ ولی غربی ها ندارند، ولی ما دراین عرصه نتوانستیم درست استفاده کنیم. اگر بتوانیم حقایق عالم خلقت و جهان هستی را درست و کامل به مردم برسانیم؛ قطعا مردم حرف حقیقت را خواهند پذیرفت.

 این مفسر قرآن خاطر نشان ساختند: درجهان اسلام دانشمندان بزرگی وجود داشتند و دارند که با علم خود مردم را سیراب کرده اند، ولی غربیها هیچی ندارند. بنابراین اگر بتوانیم در این فضای حقیقی گام صحیح برداریم و به شناسایی زبان مشترک بپردازیم و استخراج کنیم  قطعا جای نگرانی نخواهد بود.

نیازمند ارائه الگوی درست به جامعه هستیم

ایشان با اشاره به اینکه ما با کدام علوم انسانی می خواهیم فضای حقیقی را دریابیم، اظهار داشتند: مسیر، مسیر طولانی است و نیازمند به برنامه ریز دقیق تر و الگو سازی مناسب است. اگر نتوانیم الگوی درست به جامعه نشان دهیم مسلما  گرفتار آسیب های جدی خواهیم شد.

 این مرجع تقلید با بیان این که کار مسؤلین، شناختن زبان مشترک و شناساندن امور حقیقی بجای بدل  است، ابراز داشتند: فطرت همه انسانها پاک، آفریده شده و ما هم مردمان متدین و خوبی داریم؛ مهم این است که بتوانیم با تولید علم حقیقی مناسب؛ مردم را از سرگردانی بیرون بیاوریم تا از این طریق درون آنها هم شکوفا شود.

کار دشمن تخریب فضای حقیقی است

 این بزرگ قرآن با اشاره به اینکه کار دشمن تخریب فضای حقیقی و ترویج فکر و اندیشه بدلی بجای اصل است، خاطر نشان ساختند: اگر کار خود را در شناسایی فضای حقیقی درست انجام دهیم نه تنها جای نگرانی نخواهد بود، بلکه مردم با داشتن فطرت پاک به سمت چیزهای بدلی نخواهند رفت.

 ایشان گفتند: دلیل اینکه سازمان ملل موفق نیست بخاطر این  است که نتوانسته با زبان مشترک با مردم صحبت کند؛ بنابراین ما می توانیم از غربی ها بهتر باشیم و آن زمانی میسر است که بتوانیم  در معرفی خوبی ها و الگوی مناسب درست عمل کنیم.

این مرجع تقلید گفتند: دین بهترین الگو ها را درخود دارد و ما مهربان تر از اسلام و دین به بشر چیزی نداریم، ولی باید  یکی باشد موازین دینی را درست و حقیقی معرفی کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: مسلمانان که علم حقیقی را در اختیار دارند نباید نگران باشند، ولی باید نگرانی ما از بیان درست آن باشد.

کار بیگانه بدل سازی بجای اصل است

 ایشان با بیان این که غرب باید نگران باشد که کالای بدلی درست می کند و در اختیار مردم قرار می دهد گفتند: کار بیگانه بدل سازی بجای اصل است، اول منکر مذهب می شوند بعد در مقابل اسلام حقیقی مدعیان دروغین درست می کنند.

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha