جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در زمینه فضای مجازی باید انقلابی بزرگ صورت گیرد، گفتند: انقلاب کردن شهامت و تصمیم و برنامه و اراده می خواهد، خوشبختانه تکیه گاهتان محکم است و رهبر انقلاب در این کار تکیه گاه شماست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار دبیر شورای فضای مجازی کشور با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و با انتقاد از کم توجهی به جلسات شورای عالی فضای مجازی اظهارداشتند: دو خاطره بد از فضای مجازی داریم،  می دانیم جلسات این شورا همیشه مورد بی مهری قرار گرفته است، گاهی می شد که چندین بار از اعضا دعوت به عمل می آمد، اما ماه ها می گذشت و به جلسه نمی آمدند .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: خاطره بد دوم اینکه بیش از آنچه به عنوان یک نگاه فرهنگی به آن نگاه شود به عنوان تجاری به آن نگاه می شود، برخی به دنبال این هستند که درآمد بیشتری از فضای مجازی و ... و امثال آن داشته باشند.

در مواجهه با فضای مجازی باید رویکرد فرهنگی داشت نه تجاری

استاد حوزه علمیه قم  با بیان این که در مواجهه با فضای مجازی باید رویکرد فرهنگی داشت نه تجاری، گفتند: تا کنون با فضای مجازی به صورت تجاری معامله شده است که باید این مسأله اصلاح شود.

ایشان افزودند: فضای مجازی افراد  را تبدیل به یک مصرف کننده فرهنگ غرب کرده و وقتی تولید نداریم از آنها استفاده می کنیم؛ این خطر بزرگی است که ما مصرف کننده تمام تولیدات غربی در فضای مجازی باشیم،

این مرجع تقلید یادآورشدند: تولیدات غربی ها هیچ خط قرمزی ندارد، بی بند و باری و کارهای ضد اخلاق و مسائل تخریبی در تولیدات آنها مشاهده می شود.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی با بیان این که باید یک انقلاب در فضای مجازی  به وجود آید تصریح کردند: صرف  اصلاح کفایت نمی کند، اگر این انقلاب صورت گیرد، نگرانی ها برطرف خواهد شد مشروط بر این که تولیدهای اسلامی گسترده شود.

بسیاری از طلاق ها به خاطر استفاده زوجین  از فضای مجازی آلوده است

ایشان با بیان این که  برخی معتقدند بسیاری از طلاق ها به خاطر استفاده کردن زوجین از فضای مجازی آلوده است گفتند: بسیاری از باندهای فاسد از آنجا الهام می گیرند، این درست نیست که هر چه اطلاعات عمومی می خواهیم از دانشنامه اسلامی نیست بگیریم.

این مرجع تقلید با بیان این که در زمینه  فضای مجازی باید انقلابی بزرگ صورت گیرد، گفت: انقلاب کردن شهامت و تصمیم و برنامه و اراده می خواهد، خوشبختانه تکیه گاهتان محکم است و رهبر انقلاب در این کار تکیه گاه شماست.

اگر فضای مجازی را اصلاح نکنیم کشور  و نظام ما در خطر خواهد بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر فضای مجازی را اصلاح نکنیم کشور  و نظام ما در خطر خواهد بود، گفتند: فضای مجازی می تواند بر بسیاری از مسائل غلبه کند، جوان های ما را از دست ما می گیرد و پایه های اخلاق و عقاید سست می شود.

این مرجع تقلید یادآورشدند: غربی ها بیش از آنچه که به گزینه های نظامی و امثال اینها دل بسته باشند به این گزینه ها و فضای مجازی دل بسته اند که از این طریق ورود و نفوذ پیدا کرده و تخریب و نابود کنند.

ایشان تاکید کردند: باید از مغزهای متفکر و بی طرف و کسانی که واقعاً استقلال فکری داشته و وابستگی جناحی ندارند، استفاده شود تا برای کارهای بزرگ تصمیم بگیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با بیان این که خیلی از فضای مجازی نگران هستم، گفتند: نه تنها من بلکه افراد بسیار دیگری نیز نگرانی دارند؛ اگر کاری صورت گیرد که این نگرانی‌ها برطرف شود،  ذخیره روز قیامت شما خواهد بود.

حوزه علمیه منبعی برای محتوای فضای مجازی

ایشان افزودند: حوزه علمیه می تواند منبع خوبی برای محتوای فضای مجازی باشد، باید توجه داشت که فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است که در حال حاضر یک طرفش تیزتر از طرف دیگر است، باید کاری بکنیم که طرف مثبتش از طرف منفی اش تیزتر باشد.

حوزه مي تواند نقش مهمي در توليد محتواي ديني ايفا نمايد

ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي نيز در اين ديدار با اشاره به وظايف و ماموريت هاي اساسي شوراي عالي فضاي مجازي كشور، اظهار كرد: سياست گذاري هاي اين عرصه بر مبناي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و در چارچوب اصول نظام اسلامي طراحي و اجرا مي شود.

وي ارتقاي آگاهي هاي عمومي، قانونمند كردن نرم افزارها و استفاده از دانشگاه ها‌و مراكز آموزش عالي در توليد محتوا براي فضاي مجازي را از جمله مهمترين برنامه هاي اين شورا عنوان و تصريح كرد: حوزه ي علميه ي قم مي تواند نقش مهمي را در توليد محتواي ديني ايفا نمايد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha