شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امروز به برکت پیروزی انقلاب، شیعیان ایران حرف اول را از نظر قدرت و تاثیر نفوذ در منطقه می زنند و دشمنان می دانند راهی جز کنار آمدن با ایران ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید عصر امروز در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید 95-1394 مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم (اولین دوره سطح4 و هشتمین دوره سطح3) که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار داشتند: خداوند را شاکر هستیم توفیقی نصیب ما و شما فرمود که مراسم افتتاحیه امسال را نیز برگزار کردیم تا مسائل لازم را مورد بحث قرار دهیم.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر شیعیان ما استقامت داشته باشند، خداوند چند نعمت را نصیب آنها می کند، گفتند: مصافحه فرشتگان، سایه افکندن ابرها و باران های بابرکت، روشنی روزها، نزول نعمت های خدا از آسمان و زمین و اجابت دعاها از سوی خداوند مهم ترین نعمت هایی است که در صورت استقامت خداوند به شیعیان می دهد.    

معظم له به حدیث دیگری از امام صادق(ع) پرداختند و ابراز داشتند: امام ششم شیعیان در حدیثی می فرمایند «شیعیان ما دوچشم در سر برای زندگی مادی و دوچشم نیز در قلب برای زندگی معنوی دارند؛ البته همه افراد دارای این چهارچشم هستند اما چشم های معنوی معاندین نابینا است.    

این مرجع تقلید بر ضرورت دشمن شناسی و بستن نفوذ دشمنان تاکید کردند و گفتند: شیعیان با دو چشم بصیر باید نسبت به خطرات دشمن آگاه باشند.

عقاید شیعه  به بحث سیاسی تبدیل شده

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز عقاید شیعه از صورت بحث کلامی خارج و به بحث سیاسی تبدیل شده است، گفتند: امروز به برکت پیروزی انقلاب، شیعیان ایران حرف اول را از نظر قدرت و تاثیر نفوذ در منطقه می زنند و دشمنان می دانند راهی جز کنار آمدن با ایران ندارند.

ایشان افزودند: ایران در منطقه چیزی نمی خواهد و واقعا چشم طمع به یک وجب خاک هیچ کشوری ندارد.    

ایران فقط می خواهد امنیت در منطقه حاکم باشد

معظم له با اشاره به اینکه دشمنان به طور مرتب علیه تشیع دروغ می گویند، گفتند: دشمنان دائم مدعی هستند ایران می خواهد هلال سبز را احیا کند در حالی که دروغ محض است؛ ایران فقط می خواهد امنیت در منطقه حاکم باشد، برخلاف دشمنان که می خواهند جنگ و آتش افروزی را در منطقه گسترش دهند.

فکر اسرائیل به خاطر اقدام افراد نادان در منطقه راحت است

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز فکر اسرائیل در منطقه به سبب آتش افروزی افراد نادان راحت است، گفتند: دشمنان می گویند، داعش نباید از بین برود؛ داعشی های وحشی در طول تاریخ نظیر ندارند و حتی با مغول ها نیز قابل قیاس نیستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: دشمنان دائم به حمایت از داعش می پردازند.

مسئله تکفیر خلاف آموزه های قرآن و پیامبر(ص) است

ایشان در ادامه بر ضرورت روشنگری در میان مسلمین تاکید کردند و گفتند: عده ای از جوانان به تکفیری ها می پیوندند در حالی که اگر ما روشنگری کنیم که مسئله تکفیر خلاف آموزه های قرآن و پیامبر(ص) است دیگر جذب آنها نمی شوند؛ علما می توانند از این راه وارد شوند و عقاید شیعه را تبیین کنند.

معظم له با بیان اینکه دشمنان به افکار شیعه دروغ می بندند، گفتند: آنها اهل عناد و دشمنی هستند و هر قدر که ما بحث منطقی کنیم، بازهم حرف خود را تکرار می کنند.

این مفسر برجسته قرآن کریم افزودند: مسائل مضحک و خنده آوری را به دروغ به شیعیان می بندند و آنقدر دروغ می گویند که خودشان نیز گاهی باور می کنند.

تهمت های دشمنان را بشناسند

این مرجع تقلید بر لزوم روشنگری و پاسخ به شبهات علیه تشیع تاکید کردند و گفتند: دانش پژوهان مرکز شیعه شناسی باید تهمت های دشمنان را بشناسند و این ها را به صورت صحیح پاسخ دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم برخورد خوب و منطقی با مخالفین تاکید کردند و گفتند: با لعن کردن و بیان نامناسب به نقطه مطلوبی نمی رسیم؛ باید با بیان منطقی و مستدل به بحث پرداخت.

ایشان همچنین بر لزوم تولید علوم و مباحث جدید از سوی دانش پژوهان شیعه شناسی تاکید کردند و گفتند: کسانی که می خواهند در شیعه شناسی کار کنند باید نمونه شیعه خوب باشند؛ تبلیغات عملی اثر بیشتری از تبلیغات لفظی و گفتاری دارد. 

معظم له در پایان با اشاره به نامه نگاری با احمد الطیب شیخ الازهر مصر، گفتند: ما در این نامه ها از ادبیات خوب استفاده کردیم؛ شیعه ستیزی در مصر خیلی زیاد است؛ ما با ادبیات خوب و بدون بیان مطالبی خلاف آموزه های تشیع و مرجعیت توانستیم این ها را به سوی خود جلب کنیم و اگر این روند ادامه داشته باشد، شاید تحولی در این رابطه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha