یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله جزایری

حوزه/نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حوزه های علمیه با تربیت علما و فضلا، حرکت جامعه اسلامی را به سوی حق و رشد و تعالی هموار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، در مراسم عمامه گذاری طلاب شهرستان شادگان، اساس تشکیل حوزه های علمیه را تداوم مسیر حق دانست و گفت: حوزه های علمیه با تربیت علما و فضلا، حرکت جامعه اسلامی را به سوی حق و رشد و تعالی هموار می کنند.

وی با اشاره به سابقه شهر شادگان در ظهور اندیشمندان و علمای اسلامی، افزود: ابن سکیت دورقی تنها نمونه ای از دریای بیکران علمی است که در طول سال ها در شادگان وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در تاریخ شادگان علما و فضلای زیادی وجود داشته اند که در مسیر حق و تعالی اسلام در کارنامه عمل خویش جهاد فی سبیل الله داشته اند و نقش مهمی در تاریخ شیعی استان خوزستان دارند.

وی، با اشاره به فعالیت های علمی مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، بیان داشت: امید است که در این مدرسه اندیشمندانی فرهیخته تربیت شده و نام علمای بزرگ این شهرستان را دوباره زنده کنند.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از حجت الاسلام محمد کاظمی، مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شادگان، خاطر نشان کرد: این مدرسه نقش مهمی در فعالیت های فرهنگی این منطقه دارد، از این رو طلاب علوم دینی با استفاده بهینه از امکانات و زمان خویش، پویایی هرچه بیشتر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) را در مسیر خویش رقم زنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha