پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ افتتاح دوره جدید مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی

حوزه/ معاون پژوهش مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی قم با بیان اینکه تاکنون این مرکز پنج دوره فارغ التحصیل داشته است، گفت: تعداد شیعه پژوهان در سطح سه ۲۵۰ نفر و سطح چهار ۱۶ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رشید صمیمی در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید 95-1394 مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم (اولین دوره سطح4 و هشتمین دوره سطح3) که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه خدا رحمت کند، کسی را که امر اهلبیت(ع) را زنده می کند، اظهار داشت: تفقه در معارف اهلبیت(ع) شرط رساندن این علوم به صورت واقعی است. 

وی افزود: پیش از ابلاغ معارف اهلبیت(ع) باید تفقه داشت تا مزیت کلام و معارف اهلبیت(ع) را نسبت به دیگر اندیشه ها و تفکرات تبیین کرد. 

معاون پژوهش مرکز آموزش تخصصی شیعه‌شناسی قم افزود: واحدهای این مرکز علاوه بر جامعیت فهم اجتهادی معارف اهل بیت(ع)، از عمق و کیفیت لازم براساس چینش سرفصل ها نسبت دروس برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صمیمی همچنین بر ضرورت ابلاغ معارف اهلبیت(ع) به دیگران تاکید کرد و گفت: هدف برنامه های پژوهشی و فرهنگی تربیت مدافعان معارف اهلبیت(ع) است.  

وی با بیان اینکه امروز شبهات به صورت گسترده وارد فضای جوامع اسلامی شده است، گفت: عمق و نحوه انجام این وظیفه را باید مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم در راستای خنثی سازی آنها اقدام کنیم.

معاون پژوهش مرکز آموزش تخصصی شیعه‌شناسی قم افزود: این مرکز امسال هشتمین دوره سطح سه و اولین دوره سطح چهار را برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صمیمی با بیان اینکه تاکنون این مرکز پنج دوره فارغ التحصیل داشته است، گفت: تعداد شیعه پژوهان در سطح سه 250 نفر و سطح چهار 16 نفر بوده است.

وی به امتیازات فارغ التحصیلان ممتاز مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون 10 نفر از فارغ التحصیلان این مرکز به عنوان استاد جذب شده اند.

*برگزاری 24 نشست علمی

معاون پژوهش مرکز آموزش تخصصی شیعه‌شناسی قم با اشاره به برگزاری 24 نشست علمی در این مرکز تخصصی، گفت: همچنین برگزاری پنج جلسه درس اخلاق، جمع آوری سخنرانی های مراسم افتتاحیه این مرکز و فعالیت های پژوهشی در قالب انجمن علمی از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صمیمی با اشاره به اینکه تشکیل انجمن علمی در قالب کلام جدید و قدیم، فرق و مذاهب و تاریخ و جغرافیای شیعه در دستورکار است، ابراز داشت: همچنین این مرکز از ظرفیت دانش پژوهان خود در فعالیت های پژوهشی استفاده کرده است.

*تشویق شیعه پژوهان

وی با بیان اینکه همواره تشویق شیعه پژوهان ممتاز در دستورکار بوده است، گفت: همچنین اردوهای علمی در سه شهر مشهد، کرمانشاه و گلستان با هدف نگاه ویژه به زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی برگزار شده است.

*راه اندازی دانشنامه شیعه شناسی

معاون پژوهش مرکز آموزش تخصصی شیعه‌شناسی قم یکی از اقدامات اساسی این مرکز را راه اندازی دانشنامه شیعه شناسی در قالب هشت گروه عنوان کرد و گفت: همچنین ثبت نام دوره های کوتاه مدت جهت آشنایی طلاب با معارف شیعه شناسی از دیگر فعالیت های این مرکز تخصصی بوده است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha