یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شیعه شناسی

حوزه/ با حضور سه استاد کشوری، دوره فشرده شیعه‌شناسی ویژه استادان و طلاب حوزه علمیه خواهران استان سمنان در دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، با حضور سه استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، دوره فشرده شیعه‌شناسی ویژه استادان و طلاب حوزه علمیه خواهران استان سمنان در دامغان برگزار شد.

این گزارش می افزاید: بنا به دعوت موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه زهرا سلام الله علیها سه تن از استادان دانشکده شیعه‌شناسی راهی شهر دامغان شدند.

این سفر که بنابه خواست حوزه علمیه خواهران در دامغان و با هدف ارائه دروس شیعه شناسی صورت پذیرفت با استقبال بیش از دویست نفر از خواهران استاد و طلبه استان سمنان برگزار گردید.

در این دوره، ابتدا هرکدام از استادان دو جلسه دوساعته تدریس کردند و پس از آن دو جلسه مشترک با حضور هر سه استاد برگزار گردید که در آن به ارائه راهکارهای پژوهش و پاسخ به پرسش‌های حاضران در زمینه شیعه‌شناسی پرداختند.

گفتنی است در این دوره فشرده دکتر محمد جاودان به موضوع "کاربردهای مختلف شیعه، مقومات تشیع و نظریه‌های گوناگون در خصوص پیدایش تشیع" پرداخت، دکتر حمیدرضا شریعتمداری  "آموزه‌های اختصاصی امامیه" و استاد سیدعلی موسوی نژاد نیز موضوع "فرق شیعه و فرق انحرافی منشعب از شیعه" را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha