پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
حجت الاسلام نهاوندی /صدا و سیما

حوزه/ مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه به همراه چند تن از مدیران این مجموعه از مؤسسه شیعه شناسی دیدار و از نزدیک با فعالیت های این مؤسسه آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی، مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه همراه با مدیران این مجموعه از مؤسسه شیعه شناسی دیدار و با مسئولان آن گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده داوری، مدیر مؤسسه شیعه شناسی به تبیین تشکیل حکومت شیعی، وضعیت فعلی مسلمانان جهان و نقطه نظرات مستشرقين در مورد اسلام و تشيع پرداخت.

گفتنی است؛ ارائه گزارش از دانشمندان مستشرق که آثار علمی در زمینه اسلام و تشیع دارند و همچنین مراكز علمي و دانشگاهي در سطح جهان كه در زمينه اسلام فعاليت‌هاي آكادميك و علمي دارند، از دیگر سخنان مدیر مؤسسه شیعه شناسی در این دیدار بوده است.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی به ایراد سخن پرداخت و گفت: کتابخانه اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه دارای کتابخانه ای غنی است که پژوهشگران این مؤسسه می توانند از آن استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: یکی از مأموریت های این اداره کل، شناسایی مؤسسات همطراز است تا بتوانیم برخي فعاليت‌هاي خود را به صورت مشترك انجام دهيم.

مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه با بیان این مطلب که می توان موضوعات بین رشته ای میان دو مجموعه تعریف کرد، ابراز داشت: از دیگر مأموریت های این اداره کل، شناسایی شبکه های شیعی در راستای ترویج و همکاری های بیشتر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی ضمن تقدیر از فعالیت های مناسب مؤسسه شیعه شناسی، خاطرنشان ساخت: بسیاری از فعالیت های این مؤسسه قابلیت مستندسازی و پخش از شبکه های سیما؛ به ویژه شبکه 4 را دارد.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاري همايش «دين و رسانه» بستر مناسبی براي رصد انديشمندان می باشد كه همكاري متقابل مؤسسه شيعه‌شناسي را مي‌طلبد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha