پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی

حوزه/ در آیین اختتامیه جشنواره شعر نماز و نیایش، بر ضرورت فرهنگ سازی نماز با استفاده از ابزار هنر و شعر تاکید شد.

به گزار ش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در اختتامیه جشنواره شعر نماز و نیایش که امروز با شرکت حدود 300 شاعر از سراسر کشور در سالن اجتماعات صدا و سیمای خراسان رضوی، در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر و شعر یکی از روش های فرهنگ سازی نماز در جامعه است.

وی با اشاره به استقبال و رقابت نزدیک شعرهای ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، یادآور شد: با وجود این که این جشنواره به صورت استانی برگزار شده بود، حدود 300 شعر از 150 شاعر از سراسر کشور در اولین جشنواره استانی شعر و نیایش خراسان رضوی شرکت کرده بودند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ادامه به برنامه ریزی برای نماز ظهر عاشورا در این استان اشاره و خاطر نشان کرد: از امامان جمعه و جماعت، سخنرانان، شاعران و مداحان خواسته ایم که تا ارزش نماز اول وقت در ظهر عاشورا را یادآوری کنند تا این امر نهادینه شود.

هاشم رضازاده، دبیر جشنواره شعر نماز و نیایش نیز در این همایش، به دو مرحله داوری شعرهای ارسالی و استقبال خوب از این فراخوان اشاره کرد و گفت:  تا کنون شعر آیینی داشته ایم، اما نسبت به نماز این گونه نبوده که استقبال شاعران از این جشنواره، ظرفیت و جایگاه کشوری این جشنواره را نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، در این مراسم علاوه بر شعر خوانی برخی از شاعران آیینی ، از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

گفتنی است، اولین جشنواره شعر استانی نماز و نیایش که با معرفی 8 نفر برگزیده به پایان رسید، با موضوعاتی مانند نماز در سیره معصومین(ع)، جلوه‌های نماز عاشورا، عید فطر و عید قربان، نماز، کودکان و نوجوانان، اسرار نماز و نماز و آثار اجتماعی و تربیتی آن فراخوان شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha