شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام جوانمرد

حوزه/ مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محمدرضا مویدی قمی پیش از ظهر امروز با حضور علما و فضلای حوزه، نمایندگان بیوت مراجع عظام، دوستداران و شاگردان آن مرحوم، اعضای مجمع عالی تفسیر حوزه، جامعه مدرسین ،اساتید و پژوهشگران و برخی از مدیران استان قم از سوی آیت الله العظمی حکیم در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام جوانمرد از فضلای حوزه در این مراسم گفت: مرحوم آیت الله مویدی از شخصیت های تاثیرگذار حوزه در عرصه های قرآنی و فقهی و اخلاقی بود.

وی با اشاره به اهمیت اعتقاد به اصول دین گفت: توحید و نبوت و معاد و امامت از اصول اصلی است؛ شفاعت و قضا و قدر نیز از اعتقاداتی است که همه ما مسلمانان با آن سنجیده می شویم.

این محقق و پژوهشگر حوزه بیان کرد: اگر قرار است که انسان در جایی بمیرد و یا کشته شود، سرنوشت انسان را به آن قتلگاه می کشاند؛ اگر قضا آمد، زمین و آسمان به انسان فشار آورده و او را در صحنه مرگ قرار می دهد.

حجت الاسلام جوانمرد خاطرنشان کرد: در حادثه منا بی کفایتی آل سعود کاملا مشهود بود؛ عربستانی ها امسال به خاطر حمله به یمن و مسایل داخلی هزار دوربین از تمام صحنه های منا را به مرکز پلیس و دستگاه امنیتی منعکس  کرده اند.

وی گفت: آنها همه مشاهده کردند که حاجیان از فشار و خستگی و ازدحام روی هم می ریزند و آن شرطه سعودی با آب معدنی در دست به آنها نظاره می کند و کوچکترین کمکی به آنها نمی کند.

وی افزود: انسان وقتی این صحنه را می بیند متوجه می شود که چگونه در کربلا این دشمنان به هیچ کسی رحم نکردند و امروز می فهمیم که امام حسین(ع) و یارانش از این سفاکان چه کشیده اند.

استاد حوزه بیان کرد: امکانات مالی داعش تا امروز از سوی قطر و عربستان و... تامین شده و فجیع ترین جنایات خود را به همه دنیا نشان می دهند تا به همه دنیا بگوید اسلام و دولت اسلامی این است و جز این نیست.

حجت الاسلام جوانمرد خاطرنشان کرد: وقتی که آل سعود مجلس عروسی مردم بی گناه یمنی را بمباران می کند و آمریکا بیمارستان افغانستان را تخریب می کند، کسی آنها را محکوم نمی کند.

وی گفت: در بحارالانوار بیان شده، اگر عالم بمیرد، رخنه ای در اسلام باقی می ماند که جای آن پر نمی شود، مگر اینکه آن فقیه از خود یک جانشین صالح باقی بگذارد.

این محقق حوزوی افزود: آیت الله مویدی که از طرف بعثه آیت الله حکیم به حج رفت به فرزندشان گفته بود که وقتی برای این سفر استخاره کردم، آیه بهشت آمد؛ در حدیث بیان می کند حاجیان مثل دو بچه معصوم هستند که اگر بمیرند و یا بماند، معصوم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha