یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سید محمود فقیهی سازمان تبلیغات اصفهان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مبلغین از بیان مطالب تفرقه انگیز بپرهیزند و سعی در اتحاد و ارتقای آگاهی اعتقادی و اجتماعی مردم داشته باشند.

حجت الاسلام محمود فقیهی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان  اظهارداشت: در مقاطع مختلف زمانی مانند محرم و ماه مبارک رمضان اعزام مبلغ به مناطق محروم انجام می شود و قبل از اعزام مبلغین دوره های آموزشی و هماهنگی صورت می گیرد که در این دوره و همایش ها مسائل مربوط به تبلیغ بیان می شود.

وی افزود: دوری از مسائل تفرقه انگیز، دسته بندی مباحث، توجه به محتوای مطالب،بیان احکام و مواردی از این قبیل در جلسات توجیهی به اطلاع مبلغین رسانده می شود که به آن اهتمام داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ، با اشاره به فعالیت مبلغین در اتحاد مسلمانان بیان کرد: مبلغین از بیان مطالب تفرقه انگیز بپرهیزند و سعی در اتحاد و ارتقای آگاهی اعتقادی و اجتماعی مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: روحانیون و مبلغین در ماه محرم پیام های قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین و تشریح کنند و مردم را نسبت به ابعاد مختلف این قیام به زبان خودشان آشنا و بیش از بیش آگاه کنند و وظیفه مردم در الگوگیری از قیام امام حسین(ع) در ایستادگی در برابر دشمنان بیان کنند.

حجت الاسلام فقیهی، با بیان اینکه مبلیغن محرم، باید مردم را نسبت به مطالب اعتقادی، دینی، اهداف قیام امام حسین(ع) بیش از بیش آشنا کنند، تصریح کرد: روحانیون از زمان تبلیغ به مسائل محتوایی توجه ویژه ای داشته و نسبت به برطرف کردن شبهات دینی کار کنند.

وی با اشاره به طرح ویژه مبلیغن اداره کل تبلیغات اسلامی در سال جاری، تصریح کرد: روحانیون مبلغ به جز اقامه نماز و سخنرانی در جلسات گفتمان دینی مدارس نیز حاضر می شوند و مباحثه و گفتگوی دینی با دانش آموزان دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: روحانیون با حضور در روستاها علاوه بر فعالیت دینی و اعتقادی به فعالیت های پژوهشی پیرامون مسائل فرهنگی نیز می پردازند و بانک اطلاعاتی از مباحث فرهنگی هر روستا تهیه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha