یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام مهدی نیلی پور

حوزه/ یک پژوهشگر حوزوی گفت: توصیفات و گفته ها که تنها تمرکز بر رحمانیت الهی دارد، در امتداد اسلام حداقلی است و باید هوشیار بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور ظهر امروز در مجلس عزای حسین(ع) با اشاره به تفاوت های اسلام رحمانی و اسلام ناب محمدی اظهارداشت: اینکه عده ای می گویند هر کس در حطیه خصوصی آزاد است هر کاری دوست داشت انجام دهد ، این تفکر غلطی است .

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و عربستان در صدد ترویج اسلام مطابق نظر خود هستند افزود: این اسلام سنخیت و شباهتی با اسلام محمدی نداشته و ندارد.

استاد حوزه  علمیه بیان کرد: در قرآن آمده که از باطن شما هم سوال می شود و منظور همان فواد یعنی فکر و دل آدمی و سیرت اوست که از آن سوال می شود.

به گفته وی، اسلام حداقلی به نوعی، از تقلید و مرجعیت هم فرار می کند، چرا که اگر بداند باید عمل هم بکند و مسئولیت بپذیرد، اما چون اعتقاد به تقلید ندارد به این سمت نمی رود و همان اسلام حداقلی را ترویج می کند.

حجت الاسلام نیلی پور ادامه داد: اینکه در قرآن آمده است" الم یعلم بان الله یری" یعنی اینکه خدا ناظر است و می بیند بنابراین حیطه خصوصی مد نظر جماعتی خاص، وجود ندارد.

وی تاکید کرد: عده‌ای تنها دم از محبت و عطوفت اسلام می زنند و می گویند شمشیرتان را غلاف کنید، این هم یعنی تبلیغ دین حداقلی و سکولار که به نوعی همان اسلام مورد نظر غرب است.

این استاد حوزه علمیه گفت: تبلیغ و تعریف تنها یک صفت از صفات خدا، یعنی تمرکز صرف بر رحمانیت و رئوفت خداوند  و پرهیز از بیان عظمت و کبریایی و قهر الهی به نوعی یک انحراف است و با امر به معروف و اسلام ناب منافات دارد.

وی تصریح کرد: این دست از توصیفات و گفته ها که تمرکز بر فقط رحمانیت الهی دارد،  در امتداد اسلام حداقلی است و باید هوشیار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha