پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر اینکه نباید امام حسین(ع) را به محرم محصور کنیم، بلکه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) باید منشا حرکت های بزرگ باشد، گفت: یا حسین گفتن راحت است، اما حسینی ماندن سخت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار اعضای هیأت امناء هیئت رزمندگان اسلام، با تاکید بر این که نباید امام حسین(ع) را به محرم محصور کنیم، بلکه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) باید منشا حرکت های بزرگ باشد، گفت: یا حسین گفتن راحت است، اما حسینی ماندن سخت است و ما باید کاری کنیم که دیگران هم حسینی شوند.

وی، نماز اول وقت، قرائت روزانه قرآن کریم و دوری از محرمات را برای هیئتی ها لازم و ضروری دانست و گفت: همه ما که در جلسه عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کنیم و خود را هیئتی و امام حسینی می دانیم، باید نسبت به انجام این اعمال، متعهد هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دوری از اخلاق اسلامی را دوری از انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلابی بودن و حسینی بودن فقط به حضور در جبهه های جنگ نیست و در حال حاضر باید در مباحث اجتماعی نیز لباس رزم پوشید و سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج داد.

*به بهانه گردشگری، برنامه های مذهبی تعطیل نشود

در ادامه، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام اصفهان گفت: در سال جاری تغییراتی در اساسنامه هیئت رزمندگان انجام شد و هیئت مدیره قبلی در هیئت امنا قرار گرفتند و از این پس وظیفه نظارتی خواهند داشت.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به تداخل مدیریت در اجرای برنامه در مسجد امام (ره) اشاره کرد و افزود: نظر واقف مسجد جامع عباسی، اجرای برنامه های مذهبی در این مسجد است و مباحث میراثی و گردشگری در اولویت بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید بداند که وظیفه آنان رسیدگی به بنای مسجد جامع عباسی است، تصریح کرد: نباید برنامه های مذهبی مسجد، نمازهای جماعت، برنامه های فاطمیه، محرم و اعتکاف مسجد را تعطیل کرد.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام اصفهان در پایان گفت: به برکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هیئت رزمندگان با تمرکز جمعیتی فوق العاده ای رو به روست و خوشبختانه بسیاری از مخاطبین، مباحث مطرح شده در جلسات هیئت عزاداری را یادداشت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha