چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 360349
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
نماز ظهر عاشوار

حوزه/ دبیرستاد اقامه نماز استان قم گفت: نماز ظهر عاشورا در قم به شکل باشکوهی اجرا خواهد شد و در این زمینه ستادی متشکل از استانداری، شهرداری، فرمانداری و صداوسیما و.. تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمد خامه یار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر نماز ظهر عاشورا کارگروهی تشکیل شده که این امر در قم با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی افزود: از آنجایی که از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) احیای شعایر الهی از جمله نماز بوده است نماز ظهر عاشورا در قم به شکل باشکوهی اجرا خواهد شد و در این زمینه ستادی متشکل از استانداری، شهرداری، فرمانداری و صداوسیما و.. تشکیل شده است.

دبیرستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: امسال در 10 منطقه اطراف حرم مطهر مراسم نماز ظهر عاشورا برگزار می شود و شهرداری قم نیز زمینه سازی خوبی در این زمینه انجام داده تا مهر و زیرانداز مردم برای شرکت در نماز تامین شود.

وی گفت: 313 نفر به عنوان راهنمای عزاداران آموزش دیده و در این روز فعالیت خواهند داشت؛ برای استفاده خواهران عزادار، مکان های محدودی در این زمینه در نظر گرفته ایم و خواهران در مساجد نماز ظهر عاشورا را به پا می دارند.

دبیر ستاد نماز قم با اشاره به همکاری مجموعه های استان در زمینه برپایی این مراسم گفت: به دلیل اینکه روز تاسوعای امسال با جمعه مصادف شده عزاداران در نماز جمعه شرکت می کنند ولی خطبه های این نماز مختصر تر از هفته های گذشته خواهد بود.

خامه یا با ذکر این مطلب که با کمک واحدهای هلال احمر، چهار استان ایلام، کرمانشاه، قم و مرکزی جلساتی را برای بهبود کیفیت خدمت رسانی نماز در مسیر زایران به کربلا برگزار می کنیم بیان کرد: در این جلسه مشخص می شود که وسایل نقلیه و مردم  در چه نمازخانه هایی اقامت کنندکه در این مناطق خدمات امدادی و رفاهی را تقویت کنیم و ضعف هایی که در این زمینه وجود داشته است از بین برود.

وی گفت: در این زمینه روستاهایی که فاقد مسجد و نماز خانه در مسیر حرکت کاروانهای اربعینی هستند در این مدت صاحب نمازخانه خواهند شد.

وی در پایان از  برگزاری مسابقه عکس حرفهای و غیر حرفهای از نماز ظهر عاشورا خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha