یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امروز در استان اصفهان با کمبود روحانی و مبلغ مواجه هستیم، در برخی شهرستان‌ها نیاز به ساختمان برای فعالیت فرهنگی داریم ضمن این‌که خانه عالم هم در برخی شهرستان‌ها و روستاها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار حجت الاسلام نوری زاده ، معاون پارلمانی و استان های مع سازمان تبلیغات کشور ، با اشاره به سختی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در استان اصفهان گفت: در اصفهان نظارت‌ها بسیار دقیق و وسیع است ضمن این‌که اصفهان استانی بزرگ و مهم در کشور بوده و همین مسائل برای مدیران استان بار سنگینی از مسؤولیت را ایجاد می‌کند.

امام جمعه اصفهان بیان  کرد: در استان اصفهان با کمبود روحانی و مبلغ مواجه هستیم، در برخی شهرستان‌ها نیاز به ساختمان برای فعالیت فرهنگی داریم، همین خانه عالم نیز در برخی شهرستان‌ها و روستاها وجود ندارد، البته افراد خیر حمایت‌های خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی کرده‌اند و مردم اصفهان به حق در فعالیت‌های خیریه و انسان دوستانه حضور مستمر دارند و حمایت‌های مالی بسیار خوبی هم انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش دفترامام جمعه اصفهان، وی افزود: حدود هفتصد خیریه در اصفهان وجود دارد و در کمتر جایی چنین ظرفیت و تلاش‌هایی به چشم می‌خورد. حمایت‌های خیران اصفهان تنها محدود به مکان‌های مذهبی نیست بلکه در همه ابعاد آنها حضور دارند و از کمک دریغ نمی‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حضور خیران اصفهانی و ارائه کمک‌های مالی برای ساماندهی شرایط مرزهای کشور تصریح کرد: باید در مناطق مرزی فعالیت‌های زیربنایی صورت گیرد، چرا که مرزها پیشانی کشور و در معرض دید گردشگران و مسافران هستند و نابسامانی‌های موجود در این مناطق از اعتبار و شأنیت کشور می‌کاهد.

 وی  با اشاره به اهمیت ساخت خانه عالم در مناطقی که تبلیغ در آنها صورت می‌گیرد اظهار کرد: در استان اصفهان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته، اما هنوز هم کارهای بسیاری وجود دارد، متأسفانه سازمان تبلیغات در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته و یکی از مهم ترین کارهایی که باید این سازمان انجام دهد حل کردن مشکل خانه و محل سکونت عالم در روستاها و مناطق تبلیغی است.

وی حضور روحانیت در روستاها و مناطق محروم را مهم ارزیابی کرد و گفت: انجام امور تبلیغی باید با فکر، طراحی و هم اندیشی و همکاری مسؤولان باشد، کارهای اساسی زیادی در استان اصفهان انجام شده، ولی هنوز هم باید فعالیت‌ها ادامه یابد، برنامه‌های تبلیغی با نظم و محاسبه انجام شود ضمن این‌که لازم است اطلاعات دقیق و به روزی از برنامه‌های تبلیغی و مبلغان در دسترس باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha