یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان وجود بقاع متبرکه را زمینه ساز کار علما خواند و تصریح کرد: روحانیون باید مردم را با فرهنگ وقف آشنا سازند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در حاشیه کنگره ملی امامزادگان، در شهرستان طبس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  ابراز داشت: هدایت مردم کار حوزه های علمیه است و روحانیون باید آنان را نسبت به اهتمام و ساخت امامزادگان توجه دهند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان وجود بقاع متبرکه را زمینه ساز کار علما خواند و  تصریح کرد: روحانیون باید مردم را با فرهنگ وقف آشنا سازند.

وی با اشاره به ساخت و سازی که در منطقه محروم طبس برای امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) انجام شده است، ابراز داشت: این که کسی زمین هایش را وقف امامزاده کرده، به علت تبلیغ حوزه های علمیه و روحانیت است که باید از این مراکز به نفع دین استفاده کنند.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: وقتی مردم بدانند که از موقوفاتشان برای هدایت جامعه استفاده می شود، به طور طبیعی  تمایل بیشتری برای وقف اموال خواهند داشت.

وی با بیان این که امامزادگان در جذب انسان ها به مسیر درست موثر هستند و به همین علت مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید بقاع متبرکه قطب فرهنگی شوند، گفت: می بایست از امامزاده ها که فرصتی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) هستند به درستی استفاده کرد. در حالی که در زمان طاغوت به امامزاده ها توجه نمی شد.

آیت الله طباطبایی نژاد، ساخت و ساز در امامزاده طبس را الگویی برای سایر مناطق کشور دانست و افزود: امروز با وجود آبادانی و امکانات این امامزاده، قطب بزرگ فرهنگی در منطقه تشکیل شده است و زائران استان های مختلف از این شهرستان به سمت مشهدمقدس مشرف می شوند و از امکانات آن بهره می برند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: محیط خرم و زیبای امامزاده طبس، موجب جذب جوانان می شود و می تواند الگویی برای ساخت سایر امامزاده ها باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha