جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
 علم امام حسین(ع) در رومانی

حوزه/ شیعیان ایرانی مقیم بخارست که در طول سال از وجود روحانی و شرکت در مراسم دینی محروم هستند، در شب اول با همه وجود و عشق وعلاقه در مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اولین شب مراسم عزاداری محرم هیئت عشاق الحسین در بخارست پایتخت رومانی با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نور موسوی آغاز گردید.

در حالیکه در بعضی از نقاط ایران هنوز مراسم عزاداری آغاز نشده است ، ولی شیعیان ایرانی مقیم بخارست که در طول سال از وجود روحانی و شرکت در مراسم دینی محروم هستند و تنها بیست روز ماه رمضان ویک دهه محرم  از آن برخوردار هستند، در شب اول با همه وجود و عشق وعلاقه در مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام شرکت کردند.

برنامه های هرشب هیئت عشاق الحسین (ع) رومانی ساعت هفت ونیم با اقامه نماز جماعت آغاز می شود. پس از نماز برنامه تلاوت دو صفحه از قرآن کریم  وبیان شان نزول سوره ها و آیات منسوب به امام حسین (ع) و پاسخگویی به سوالات وشبهات حاضران برگزار می شود و پس از آن برنامه قرائت زیارت عاشورا  فضای هیئت را به بوی حسین(ع) معطر می کن و آخرین بخش برنامه نیز مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نور موسوی روحانی اعزامی از قم و برنامه عزادرای می باشد که با استقبال پر شور عاشقان امام حسین برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha