جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
شب تاسوعا رومانی

حوزه/ مراسم عزادای امام حسین(ع) در رومانی در نهایت مظلومیت بر گزاری می شود. مراسم ها در محیط بسته برگزار می شود ، ولی شور واشتیاق برای حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در وجود زن ومرد ، کوچک وبزرگ ، کارگر و بازاری ، دانشگاهی ، مهندس و دکتر موج می زند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عاشورا و عزاداری نه تنها در بین شیعیان ایران، بلکه در سایر کشورها نیز رواج دارد به گونه ای که مسلمانان شیعه افغانستان ، پاکستان ، سوریه ،عراق ، لبنان ترکیه  و رومانی و کشورهای مختلف دیگر، در خصوص اجرای مراسم سوگواری اهتمام می ورزند و  برنامه های سخنرانی  وسینه زنی به این مناسبت برگزار می کنند.

مراسم عزادای امام حسین(ع) در رومانی در نهایت مظلومیت بر گزاری می شود. مراسم ها در محیط بسته برگزار می شود ، ولی شور واشتیاق برای حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در وجود زن ومرد ، کوچک وبزرگ ، کارگر و بازاری ، دانشگاهی ، مهندس و دکتر موج می زند و عاشقان امام حسین با همه وجود در هیئت عشاق الحسین بخارست حضور پیدا می کنند.

قلب همه بشر پایگاه حسین بن علی (ع) است.

با توجه به اینکه اینجا مثل ایران که درهر کوی وبرزن از در و دیوار نوای یا حسین طنین انداز می شود، ولی  تاسوعای حسینی در محیط بسته هیئت عشاق الحسین (ع) رومانی برگزار گردید. با این حال سرور وسالار شهیدان حسین بن علی (ع) شخصیتی است که متعلق به شیعه نیست، بلکه در ادیان دیگر هم جای دارد و قلب همه بشر پایگاه حسین (ع) است و در میان موج عزاداران تاسوعای حسینی رومانی،  زن و مرد وجوان مسیحی در کنار شیعیان به نوحه سرایی وسینه زنی پرداختند و تا پس از نیمه شب به وقت رومانی عزاداری ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha