پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 395641
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
 شبهای محرم در پایتخت رومانی

حوزه/ شب‎‌های محرم امسال در شهر بخارست پایتخت رومانی شاهد حضور ایرانیانی است که از شهرهای دور و نزدیک خود را به خیمه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) رسانده اند.

به گزارش سرویس بین المل خبرگزرای«حوزه»، دلباختگان و شيعيان مكتب اهل‌بيت(ع) مقيم در كشور روماني به ويژه هيئت عشاق‌الحسين ايرانيان ساكن در بخارست پايتخت این کشور با احياي عزاداري پيوند خود را با امام حسين(ع) عميق‌تر و به ساحت مقدس ولايت ابراز ارادت مي‌كنند.

شيعيان غریب ايران ،  از زن و مرد و پير و جوان و دانشجو و دانش‌آموز و اقشار مختلف از گوشه و كنار پايتخت روماني کار وزندگی را رها کرده ، در محل برگزاري مراسم عزاداري حضور پيدا مي‌كنند و ساعاتي از شب‌ را به عزاداري مي‌پردازند.

برخی از آنان ساعتی را طی می کنند تا در مراسم حضور پیدا کنند و به جهت اینکه در شهرهای دیگر امکان برگزاری مراسم عزاداری نیست عده ای از شهرهای مجاور ازطریق هوایی خود را به پایتخت می رسانند و و ضمن اجاره هتل، چند شب در مراسم سخنرانی و سینه زنی محرم شرکت می کنند.

برنامه دهه اوّل محرم هيئت عشاق‌الحسين از سوی ايرانيان ساكن در بخارست شامل نمازجماعت، تلاوت یک صفحه از قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی کارشناس مذهبی وخانواده حجت الاسلام نورموسوی و مداحی است.

این مراسم هرشب از ساعت ۱۹:۳۰ شروع وساعت ۲۴ پایان می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha