شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: و امام حسین(ع) نیز شخصیتی عظیم بود که خدای خود را بزرگ داشت و دنیا در چشم او چنان کوچک شد که هنگامی که فرزند شیرخوار او شهید شد فرمود: این مصیبت برای من ناچیز است چون در مقابل چشمان خداوند صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنانی به مناسبت ایام عزاداری محرم در دفتر خود در کربلا گفت: ایمان به خداوند و آخرت و امام حسین علیه السلام انسان را به قله های بلند الهی سوق می دهد.

ایشان افزود: انسان باید از ساعت ها و لحظه های عمر خود برای ارتباط با خداوند و تلاش برای آخرت و یاد مرگ استفاده کند تا از این طریق بر دنیای خود غالب شود و امام حسین(ع) نیز شخصیتی عظیم بود که خدای خود را بزرگ داشت و دنیا در چشم او چنان کوچک شد که هنگامی که فرزند شیرخوار او شهید شد فرمود: این مصیبت برای من ناچیز است چون در مقابل چشمان خداوند صورت می گیرد.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: برای آنکه جوامع انسانی از حماسه عاشورا و مدرسه کربلا استفاده کنند، باید جنبه های شخصیتی امام حسین علیه السلام مورد بررسی قرار گیرد و ما مقداری در دعای عرفه امام حسین(ع) تامل کنیم و ببینیم چگونه با خدای خویش سخن می گوید.

ایشان ماه محرم را فرصتی طلایی برای بازگشت به خداوند دانست تا انسان با همراهی با حسین و کاروان او از رستگاران آخرت باشد.

اهل بیت(ع) مسافت میان انسان و خداوند را کوتاه می کنند

آیت الله مدرسی همچنین روز یکشنبه در سخنرانی  دیگری در حضور شیعیان و عزادارن حسینی در دفتر خود گفت: انسان برای طی مسافت میان خود و خداوند به وسایلی نیاز دارد که خداوند آنها را برای ما مشخص کرده است.

ایشان افزود: ما برای پیمودن مسافت میان خود و خداوند متعال نیازمند وسایلی هستیم که خداوند به ما دستور داده از آنها بهره ببریم و یکی از این وسایل قرآن و اعمال نیک و بزرگ ترین این وسایل جهاد در راه خدا و یکی از این وسایل نیز پیامبر(ص) و اهل بیت پاک ایشان هستند.

آیت الله مدرسی خاطر نشان کرد ما باید با بررسی زندگی و سخنان و ویژگی های اهل بیت(ع) نسبت به آنها معرفت حقیقی بیابیم و البته معرفت حقیقی اهل بیت موجب می شود به آنها ایمان داشته باشیم و از آنها پیروی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha