شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هیئت مذهبی

حوزه/ خدواند سابقون را بیشتر از هر گروه دیگری به امتحان الهی مبتلا می‌کند و بدینوسیله آنان را به درجات بالایی می‌رساند که هیچ کس دیگری در آن راه ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین حجت‌الاسلام سیدمهدی محبوبی، عضو جامعه مبلغین نهاد رهبری در دانشگاه‌ها،  امروز در مراسم عزاداری حسنی که در مسجد ملاوردیخان قزوین برگزار شد، با ابراز این نکته که شیطان همیشه در صدد لغزاندن انسان‌های محبوب در نزد خدا است، ابراز داشت: هرچه انسان در نزد خداوند متعال محبوب‌تر و عزیزتر باشد، شیطان بیشتر به دنبال انحراف او است.

وی همچنین صبر در برابر امتحان‌های الهی را از بارزترین ویژگی‌های «السابقون» دانست و تصریح کرد: صبر بر امتحان‌های الهی از زیباترین و عزیزترین کارها در نزد خداوند متعال است و سابقون با زحمت بسیاری که می‌کشند به این درجه دست می‌یابند و همانند حضرت زینب(س) که در جواب قاتلان سیدالشهدا(ع)، تمام اتفاقات کربلا و شام را به تصویر می کشید، امتحان‌های الهی را وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال می‌دانند.

این پژوهشگر دینی، امتحان‌های الهی را وسیله خداوند برای تفکیک اصحاب یمین و السابقون خواند و افزود: سابقون نیک‌ترین بندگان در نزد خداوند متعال هستند و قطعا نسبت به اهل یمین درجه متفاوتی دارند و خداوند برای اینکه تمایز بین اهل یمین و سابقون را مشخص کند، آنان را به امتحان وا می‌دارد.

وی در ادامه با بیان این موضوع که در طول تاریخ، انسان‌هایی وجود داشته‌اند که خوب بوده‌اند اما در خود رگه‌هایی از گناه و زشتی را داشتند، ابراز داشت: تاریخ نشان داده است که شیطان روی اینگونه انسان‌ها کار می‌کند و همان رگه‌های کم بدی را در آن‌ها شکوفا می‌کند و باید مراقب آنها بود.

این کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به آیه «یا ایها الذین آمنوا استعینو بالصبر و الصلاة و ...»، اذعان داشت: خداوند متعال در این آیه از قرآن راه رهایی از گناه و بدی را در کمک گرفتن از صبر و نماز معرفی می‌کند و در ادامه همین آیه تواضع و خاشعیت را وسیله‌ای برای رشد انسان می‌داند و از انسان می‌خواهد که برای رسیدن به تعالی و بلکه مقام «السابقون» از این اعمال یاری بجوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha