یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام موسی ابراهیمی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین با تأکید بر این که نفوذ دشمنان دین مجالس عزاداری را تهدید می‌کند، گفت: نباید از ابزارآلات و وسایلی که غنا و لهو و لعب را در هیئات وارد می‌کنند، استفاده شود، چون این ابزارآلات ماهیت عزاداری را تغییر می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدموسی ابراهیمی، مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در قزوین، به بیان برخی از مباحث پیرامون عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) یک امتیاز معنوی و هدیه‌ای عظیم از جانب پروردگار است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم و به خاطرش شکرگزار باشیم.

وی در ادامه به وظایف حوزه‌های علمیه در قبال ماه محرم و واقعه قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و عنوان داشت: رسالت مهمی که وعاظ، مبلغین و تمام جامعه حوزوی بر عهده دارند این است که فلسفه قیام امام حسین (ع) را به درستی مطالعه کنند و با تفسیر و تشریح مناسب به دیگران منتقل نمایند تا مردم از دلایل قیام امام آگاه‌تر و با فهم و معرفت بیشتر به عزاداری بپردازند.

این مقام مسئول، همچنین به بیان وظایف مردم در این باره پرداخت و افزود: مردم وظایف مهمی در قبال مجالس عزاداری امام حسین (ع) به عهده دارند و باید تلاش شود تا عزاداری‌ها به بهترین شرایط انجام شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین بیان داشت: مردم باید در زمینه واقعه عاشورا مطالعه بیشتری داشته باشند و دانسته‌هایشان را با دیگران در میان بگذارند تا همگان بتوانند از فرهنگ عاشورایی و حسینی نهایت بهره را ببرند.

وی، با تأکید بر لزوم برگزاری عزاداری‌ها به سبک سنتی، بیان داشت: نباید از ابزارآلات و وسایلی که غنا و لهو و لعب را در هیئات وارد می‌کنند، استفاده شود، چون این ابزارآلات ماهیت عزاداری را تغییر می‌دهد و هیئات را از شیوه‌های اصیل عزاداری و به سمتی هدایت می‌کند که دشمنان امام حسین (ع) می‌خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، با انتقاد از وضع بد عزاداری در بعضی از هیئات مذهبی، افزود: در برخی از مجالس به نوعی عزاداری صورت می‌گیرد که برخلاف مبانی دین است و به وجهه شیعه در مجامع جهانی لطمه وارد می‌کند.

وی با ابراز این نکته که در حال حاضر، هیئات مذهبی و مجالس عزاداری را مسئله نفوذ دشمنان دین تهدید می‌کند، گفت: مردم و مسئولین باید از نفوذ دست‌های بیگانه که می‌خواهند مسیر عزاداری را تغییر دهند، جلوگیری کرده و نگذارند برای دشمنان فرصتی ایجاد شود تا در هیئات مذهبی به تخریب اعتقادات ما بپردازند.

استاد حوزه قزوین، همچنین به وجود سیاسی بازی‌های مضر در بعضی از هیئت‌های مذهبی اشاره نمود و تصریح کرد: سیاسی بازی و بعضی از کارهای جناحی و منفعت طلبی عده‌ای در هیئات از گذشته وجود داشته و همواره عده‌ای در صدد نفوذ به پیکره هیئات بوده‌اند که به لطف خدا و یاری امام حسین (ع) موفق نشده‌اند.

این مقام مسئول به سیاسی بودن قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: ما باید سیاست اصلی سیدالشهدا (ع) از قیامش که احیای امر به معروف و نهی از منکر است را برای مردم تبیین کنیم تا این امر در جامعه زنده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha