یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 360332
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضور مردم در عزاداری ها بدون علائم و نشانه های حزبی، گروهی، هیئتی و جناحی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین  عبدالکریم عابدینی، در نشست ماهیانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه آبیک برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آیه شریفه «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً» بزرگان و مفسران می فرمایند اگر هر کسی به تنهایی به هر میزان هم انسان خوبی باشد، تا در میان جمع و در میان مؤمنان دیگر جایگاه خودش را در رابطه با این دستور مشخص نکند به این آیه عمل نکرده است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این که ائمه جمعه استان قزوین عمل به آیه شریفه «و اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً» را در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید خود را نسبت به اتفاقاتی که در همه نقاط استان رخ می دهند مسئول بدانند.

این مقام مسئول با اشاره به این که ائمه جمعه نسبت به نماز، ایمان، بصیرت افزایی و سیاست مردم خود را مسئول بدانند، ادامه داد: اگر ائمه جمعه استان هم‌افزایی داشته باشند و کارها را با یکدیگر انجام دهند با پیشرفت چندبرابری همراه خواهیم شد و این پیشرفت به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند.

وی با بیان این که ائمه جمعه باید ریشه های قرآنی و روایی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را شناسایی و برای مردم تبیین کنند، ادامه داد: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا برگرفته از فرمایشات امام حسین(ع) است و باید ریشه های قرآنی فرمایشات ایشان بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرمایشات امام حسین(ع) هم اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) در مقابل درخواست استاندار مدینه که از ایشان برای یزید بیعت خواسته بودند فرمودند: « إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِکَةِ» و پس از آن با بیان «ویزید رجلٌ فاسقٌ شاربُ خمرٍ قاتلُ النفس المحرّمه» یزید را معرفی می کنند و  می گویند که مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند و ایشان هرگز نگفتند که من با یزید بیعت نمی کنم.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی ادامه داد: بیان امام حسین(ع) تکلیف امروز ما را هم روشن کرده است و این که رهبری می فرمایند مذاکره با آمریکا ممنوع است مصداق بارز عدم بیعت اباعبدالله حسین(ع) با یزید است.

وی خطاب به ائمه جمعه استان قزوین گفت: ما وظیفه داریم به عنوان یک مسئول فرمایشات مقام معظم رهبری را بشنویم و دیدگاه‌های ایشان را در جلسات مختلف به ویژه در خطبه‌های نمازجمعه انعکاس دهیم.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر این که عزاداری‌های ایام محرم در سال‌های اخیر با یک تحول همراه شده، اظهار داشت: یکی از آن تحولات در بین مردم زنجان دیده می‌شود که حماسه حضوری باشکوه بدون علائم و نشانه‌های حزبی، گروهی، هیئتی و جناحی صورت می گیرد که در آن زیبایی، عظمت، وحدت، اخلاص و عرفان دیده می شود و هر سال که می‌گذرد شهرهای بیشتری به این سبک عزاداری روی می‌آورند.

این مقام مسئول، با تأکید بر این که ضروری است استان قزوین هم همین مسیر را دنبال کند، تصریح کرد: مردم قزوین چندسالی است در روز تاسوعا حضور خوبی پیدا می‌کنند اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم که علت اصلی آن افراطی‌گری در برخی موضوعات است که باعث شده بسیاری از مؤمنان قزوین روز تاسوعا و عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها و منازل کار محتوایی کنند.

وی تأکید کرد: باید کاری کنیم تا استان قزوین در حماسه‌آفرینی محرم عقب نمانند و اگر می‌خواهیم به این مهم دست پیدا کنیم باید ائمه جمعه با جدیت بیشتری به این حوزه ورود پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به نحوه انعکاس نمازجمعه‌ها به ویژه از رسانه ملی هم اشاره و یادآور شد: نماز جمعه از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید اخبار حاشیه‌ای بر پوشش اخبار نماز جمعه ترجیح داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha