شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
علی عباسی - مدیر حوزه قزوین

حوزه/ امام علی(ع) نمونه کامل تعهد و غیرتمندی است و در مقابل، گروهی نیز وجود دارند که هیچ گونه تعهد و غیرتی ندارند، همانند خاندان بی‌کفایت سعودی که با اعمال زشت و پلید خود، تمام تعهدات را زیر پا گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد،  به تفسیر آیه 80 سوره یوسف(ع) پرداخت و با اشاره به این نکته که تعهد و غیرت در انسان‌ها با هم متفاوت است، گفت: انسان موجودی دارای تعهد و غیرت بوده و ممکن است در بعضی امور دچار تعصب شود و انسان‌های مقرب درگاه الهی به تعهدات خود بسیار اهمیت می‌دهند.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) نمونه کامل تعهد و غیرتمندی است و در مقابل، گروهی نیز وجود دارند که هیچ گونه تعهد و غیرتی در وجودشان نیست، همانند خاندان بی‌کفایت سعودی که با اعمال زشت و پلید خود، تمام تعهدات یک کشور اسلامی را زیر پا گذاشته‌اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این موضوع که در اسلام به وفای به عهد بسیار تأکید شده است، تصریح کرد: عمل به عهد و میثاق در دین مبین اسلام بسیار با اهمیت است و اسلام میثاق را برای هر شخصی تعهدآور می‌خواند و عمل به آن را وظیفه هر شخص معرفی می‌کند، حتی هنگامی که این تعهد در برابر یک کودک باشد.

وی در ادامه با اشاره به خصلت گذشت و اهمیت وجود آن در هر فرد، بیان داشت: "گذشت" ویژگی است که وجود آن در جامعه باعث عطوفت و محبت در بین مردم می‌شود و بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌نماید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha