یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی علوی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نقل کرامات و فضائل امیرمؤمنان(ع) در جامعه باعث سرکوب فضاهای ایجاد شده توسط دشمنان برای ایجاد بغض نسبت به ایشان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی یزدان پناه، کارشناس و سخنران مسائل مذهبی،  امروز در مراسم عزای حسینی که در مسجد محمدخان‌بیگ برگزار شد، به روایتی از پیامبر(ص) اشاره نمود و اظهار کرد: از جابربن عبدالله انصاری نقل شده، روزی پیامبر اکرم(ص) با صدای بلند اطرافیانش را صدا می‌کردند و می فرمودند «فرزندان خود را با محبت علی(ع) تربیت کنید».

وی در ادامه به تشریح روایت یاد شده از پیامبر(ص) پرداخت و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث، مسلمانان را به محبت بیشتر به امیرمؤمنان(ع) دعوت می‌نمایند، چون با وجود محبت حضرت علی(ع) در دل‌ها، محبت، معرفت و دینداری در جامعه اسلامی افزایش می‌یافت، اما عده‌ای در برابر این دستور پیامبر(ص) ایستادند و حتی عکس این دستور عمل نموده، مردم را به بغض و کینه نسبت به حضرت امام علی(ع) ترغیب کردند.

حجت‌الاسلام یزدان پناه، نقل فضائل امیرمؤمنان(ع) برای فرزندان را وسیله‌ای برای نابود کردن تفکرات ضد ایشان دانست و تصریح کرد: ما باید ذکر فضائل و کرامات علی(ع) را در جامعه خود گسترش دهیم و با شناساندن چهره واقعی امیرمؤمنان(ع) برای دیگران، فرهنگ علوی را بر جامعه حکم‌فرما کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز این نکته که اعلام انزجار از دشمنان امیرمؤمنان(ع) و فرزندان طاهرش لازمه محبت به ایشان است، افزود: دوست داشتن اهل‌بیت(ع) برای ادعای محبت به این خاندان کافی نیست و کسی می‌تواند ادعای محبت آنان را داشته باشد که علاوه بر دوست داشتن ائمه(ع)، از دشمنانشان نیز بیزاری جوید و همیشه به دشمنی‌اش با آن‌ها ادامه دهد.

این کارشناس مذهبی در پایان به حدیث امام صادق(ع) درباره احیای امر اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و بیان داشت: هرکس به نحوی در مراسمات اهل‌بیت(ع) فعالیت می کند باید وظیفه‌اش را درست انجام دهد تا امر اهل‌بیت(ع) به بهترین شکل ممکن احیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha