یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
زادهوش - جامعه المرتضی

حوزه / رئیس جامعة المرتضی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که من انسان را خلیفه و جانشین خود در زمین قرار دادم و کسی که امر به خوبی‌ها کند جانشین خدا روی زمین است و از این جهت امر به معروف شأن خدایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به اهمیت فلسفه خلقت و افرینش انسان است گفت: خداوند در قرآن امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها می‌کند و در قرآن می‌فرماید "اُتْلُ مَآ أُوْحِىَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ" " آنچه را از کتاب (آسمانى قرآن) به تو وحى شده تلاوت کن و نماز را به ‏پادار، که همانا نماز (انسان را) از فحشا و منکر باز می‌دارد و البتّه یاد خدا بزرگ‏تر است و خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌داند".

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، من انسان را خلیفه و جانشین خود در زمین قرار دادم و کسی که امر به خوبی‌ها کند جانشین خدا روی زمین است و از این جهت امر به معروف شان خدایی دارد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه حج و زیارت گفت: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اینکه شان بالایی دارد و امتیاز رفیعی برای انسان است یک تکلیف برای انسان نیز هست و اگر انجام ندهد به شدت مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند خداوند بر مؤمنی که دین ندارد خشم می‌ورزد و ادامه دادند کسی که جلوی بدی را نمی‌گیرد مؤمن ضعیفی است.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش گفت: علت اینکه مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، شاید این باشد که می‌ترسند زندگی، معاش و آسایش آنها به خطر بیافتد در حالی که امام حسین(ع) در این راه تا پای جانشان ایستادند.

وی گفت: پیامبر(ص) فرمودند که به خاطر امر به معروف و نهی از منکر رزقتان کم نمی‌شود ولی متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجباتی است که مسلمانان به آن اهتمام نمی‌ورزند.

رئیس جامعه المرتضی با بیان اینکه هر جایی که مردم در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند خداوند نیز به آنها کمک کرده است گفت: متأسفانه بسیاری از جوامع اسلامی در برابر ظلم و گناه ساکتند در حالی که خداوند می‌فرماید کسانی که در برابر ظلم و ستم ساکت باشند، جزو گناهکاران هستند.

وی گفت: در این دهه که به برکت نام سرور و سالار شهیدان و مظلومان عالم دل‌ها حزین است بهترین زمان است که توجه مردم را نسبت به این عنصر مهم جلب کرد تا بتوانیم دیگران را با این قیام همراه کنیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه حج و زیارت گفت: وقتی این قیام و جوش و خروش در جامعه اسلامی باشد به اهداف عاشورا نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha