یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام خیری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم اهتمام ویژه رسانه های جمعی به تکلیف شرعی و قانونی خود در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزای«حوزه» ضمن گرامیداشت دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: هر فردی در جامعه اسلامی به ویژه فعالان و دست اندرکاران رسانه های جمعی باید در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، احساس تکلیف داشته باشند و به نحو مطلوب به رسالت تاریخی خود در این باره عمل کنند.

وی همچنین افزود: اینکه در آیات و روایات بی شمار این همه بر روی توجه به این فریضه مسلم الهی تاکید شده از این جهت است که اساساً حیات جامعه اسلامی و اقامه همه فرایض دینی، در پرتو امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزی یادآور شد: به ویژه صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی در این میان نقش بسیار مهمی ایفا می کند چرا که با تولید و نمایش برنامه های مناسب و ارزشمند و جذاب می تواند ضرورت پرداختن به امر به معروف و آسیب های ناشی از غفلت آن را برای آحاد مردم به خوبی جا بیندازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha