یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
عاشورا

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین و تشریح زمینه ها و بسترهای وقوع عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز اگر ما می خواهیم در برابر دشمنان امام حسین(ع) و زینب کبری(س) بایستیم راهش این است که در مسیر بصیرت و آگاهی دینی مردم و جوانان بکوشیم.

وی همچنین افزود: این که چه مسایلی باعث شد که کوفیان امام حسین (ع) را درست پنجاه سال بعد از ارتحال پیغمبر (ص) به شهادت برسانند باید دلایل و زمینه های آن به خوبی برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شده و در همین خصوص به شبهات نیز پاسخ لازم داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی در ادامه با بیان این که ترس و واهمه امروز دشمنان ما از وجود فرهنگ و تفکر عاشورایی در این کشور است، گفت: از آن جا که دشمن در برابر یک ملت نمی تواند به پیروزی دست یابد، لذا می کوشد با ایجاد انحراف در عزاداری ها و تهی کردن عزاداری ها از محتوای اصیل اسلامی و شیعی و هویت ظلم ستیزی، مردم را صرفاً به یک سری ظواهر که متاسفانه برخی از آن ها جزو بدعت ها می باشد، مشغول کند.

وی ابرازامیدواری کرد: وعاظ و منبری ها و نیز مداحان اهل بیت(ع) با نصب العین قرار دادن فرمایشات امام و رهبری و مراجع تقلید بتوانند هر چه بیشتر در جهت رشد وارتقای بصیرت و شناخت جامعه به منظور تشخیص درست حق و باطل گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha