جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وهابیت از یک طرف و تشیع لندنی از طرفی دیگر تیشه به ریشه اسلام می زنند، اما طبق وعده الهی، این گروهک ها موفق به خاموش کردن نور حسین(ع) نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شامگاه چهارشنبه در جلسه اخلاق و عزاداری جامعه القرآن و اهل البیت(ع) تبریز، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، گفت: یکی از معجزات و امتیازات پیامبر اکرم(ص) این است که ایشان به معراج و عرش الهی مشرف شده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در بعضی از روایات آمده است که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: در قسمت راست عرش اعلی نوشته شده است که "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه". بنابراین عظمت امام حسین(ع) نه تنها در زمین برای همگان محرز است، بلکه در آسمان ها نیز این عظمت متجلی شده است.

وی با اشاره به آیه "یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون/ می خواهند نور خدا را به دهانهايشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده، نورخويش است ، اگر چه کافران را ناخوش آيد."، گفت: نور ظاهری فواید زیادی دارد، یکی از این فواید پروردش مخلوقات در اثر تابش نور خوردشید هستند، چرا که اگر تابش این نور به زمین نباشد، رشد موجودات متوقف خواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: یکی از عوامل مهم در رشد و نمو موجودات، نور خورشید است، حتی در تکون معادن، نور خورشید موثر است.

وی با بیان اینکه این خاصیتی که در نور ظاهری و خورشید وجود دارد در نور معنوی هم وجود دارد، گفت: نور معنوی عبارت است از نور قرآن، اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) که موجب رشد و نمو بشر می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در اثر نور معنوی قرآن، افکار بشریت رشد و نو پیدا کرد و آن افکار پر از جهل در دوران جاهلیت بر اثر نور قرآن و پیامبر اکرم(ص) رشد پیدا کرد و متحول شد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که بت پرستی کجا و توحید کجا؟ ، گفت: رشد و تحولی که در اعراب دوران جاهلیت به وجود آمد به برکت نور قرآن بود.

وی با بیان این که نور قرآن موجب تحولات عظیمی در جهان بشریت شد، ابراز داشت: اهل بیت(ع) یکی از مصادیق بارز نور معنوی هستند و قرآن کریم نیز بر این مسئله تاکید دارد، چنانچه در زیارت جامع و سایر زیارات، از اهل بیت(ع) تعبیر به نور شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اهل بیت(ع) به واسطه نور معنوی که در وجود پاکشان نهفته شده، فکر بشر را متحول و مترقی کردند.

امام جمعه تبریز با بیان این که  نور حسین(ع) با اینکه بیش از 14 قرن از آن می گذرد، خاموش نشده است، ابراز داشت: سلاطین زیادی تلاش می کردند تا نور حسین(ع) را خاموش کنند، اما نه تنها اندک موفقیتی نصیب آن ها نشد، بلکه خودشان به فراموشی سپرده شدند و به عنوان افرادی منفور مورد لعن مردم قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: در این دهه محرم نه تنها ملت ایران عزادار هستند، بلکه در سایر کشور های جهان نیز عزاداری می کنند و کمتر کشوری را می توان یافت که خیمه امام حسین(ع) برپا نباشد.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: این نور حسین(ع) است که خاموش نشدنی است، نور تشیع های قلابی و تشیع لندنی به واسطه ترویج خرافات و قمه زنی خاموش شده و در تاریخ گم خواهد شد.

وی افزود: وهابیت از یک طرف و تشیع لندنی از طرفی دیگر تیشه به ریشه اسلام می زنند، اما طبق وعده الهی، این گروهک ها موفق به خاموش کردن نور حسین(ع) نخواهند شد، چرا که نور حسین(ع) حق است و حکومت آن ابدی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترویج مکتب قرآنی و حسینی موجب رشد و نائل شدن به سعادت دنیوی و اخروی است، گفت: تعلیم و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) در شرایط تهاجم فرهنگی کار بسیار مهمی بوده و از اهمیت برخوردار است. این حرکت ها باید با سرعت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی در خاتمه تاکید کرد: سازمان ها و نهاد های فرهنگی و اجتماعی در جهت تقویت مراکز قرآنی فعال باشند. کسانی که در جهت تقویت مراکز و موسسات قرآنی اقداماتی را انجام دهند، در تربیت جوانان قرآنی سهیم خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha