سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام علی انصاری

حوزه/ معاون فرهنگی و ‌پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: ۵۰۰ مدرسه استان قزوین امام جماعت روحانی ندارند.

حجت‌الاسلام علی انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، از کمبود روحانی برای برگزاری نماز جماعت در 500 مدرسه استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: به خاطر وجود این مشکل جذب دانش آموزان به نمازخانه‌ها با دشواری بسیار زیادی همراه است.

وی در ادامه برپایی نماز جماعت و شرکت دانش آموزان در آن را عاملی مهم برای ترویج دین در بین آنها دانست و بیان کرد: نماز جماعت اوج فرهنگ سازی دینی در مدارس است و دانش آموزانی که از وجود این فرهنگ محرومند، قطعاً در معرض ضربات مهلک فرهنگی قرار می گیرند.

معاون فرهنگی و ‌پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برای حل این مشکل از حوزه علمیه درخواست مساعدت کرد و افزود: وجود روحانی در مدارس تأثیر چشمگیری بر روی دانش آموزان خواهد داشت و آنها را در مسیر دستیابی راحت تر به فرهنگ اصیل دینی یاری می دهد.

حجت‌الاسلام انصاری در پایان دلیل اصلی این معضل را مشکلات مالی عنوان کرد و اظهار کرد: با اختصاص مبالغ ناچیز برای اقامه نماز در مدارس این مشکل رفع می شود و به همین منظور از تمامی مسئولان استان انتظار داریم که به این موضوع رسیدگی کنند.  

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارمند IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    بیایید یک گزارش از اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین بگیرید. ببینید کارمندان این اداره چقدر بدبخت هستند که قند و چای سرکار را خودشان می آورند.(آیا بقیه کارمندان ادارات هم اینگونه اند؟؟!!) سرویس اداری هم کنسل شده. درحالی که اداره کل و مناطق دیگر سرویس ایاب و ذهاب دارند. گویا خون انها رنگین تر است. ناحیه یک که به تنهایی حدود 45درصد آموزش و پرورش استان هست و از نظر حجم کار بسیار زیاد ، آیا کارمندانش سزاوار اینگونه رفتارند؟؟!!